تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۶۹۴۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پارک دوم بانوان و باغ موزه ایران زمین در اهواز کلنگ زنی شد
کلنگ پروژه پارک دوم بانوان و باغ موزه ایران زمین در اهواز به زمین زده شد.

سیدخلف موسوی، شهردار اهواز در مراسم کلنگ زنی این دو پروژه که عصر یکشنبه در پارک شهروند برگزار شد، اظهار کرد: پارک بانوان و باغ موزه ایران زمین در زمینی به مساحت 7 هکتار ساخته خواهد شد.

وی درباره جزئیات پروژه باغ موزه، گفت: این باغ موزه شامل جاذبه های گردشگری طبیعی و جاذبه های مذهبی و فرهنگی کشور است و تمام جاذبه های ایران، به صورت ماکت در مقیاس یک بیست و پنجم ساخته و نصب خواهد شد.

شهردار اهواز افزود: جاذبه های طبیعی شامل کوه ها، دره ها، جنگل ها و آبشارهای شوشتر و جاذبه های تاریخی ارزشمند ثبت شده مانند چغازنبیل، پل معلق اهواز، تخت جمشید و میدان نقش جهان و ... و جاذبه های معنوی و فرهنگی با هماهنگی علما در این باغ موزه تعبیه خواهد شد.

موسوی عنوان کرد: همچنین یادمان شعرا، اندیشمندان، عرفا و قهرمانان ایران زمین نیز در این باغ موزه طراحی شده است. یک کلام این مکان محلی بسیار ارزشمند علمی، تاریخی و فرهنگی در ایران خواهد شد که روزانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر ایران است چرا که استان خوزستان مهد علم، تمدن، فرهنگ و تاریخ است.

همچنین در این مراسم، آیت الله دکتر محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز و نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: پروژه های نو و ابتکاری و مهمی را شهرداری اهواز با حمایت مجدانه ضورای بلندنظر شهر و متعهد کلانشهر اهواز در دستور کار قرار داده است.

 وی ادامه داد: باغ موزه ایران زمین یکی از این پروژه هاست که هم در جهت ایران شناسی و هم خوزستان شناسی می تواند موثر باشد و همچنین یک مکان تفریحی و گردشگری برای مردم اهواز می تواند باشد.

 آیت الله حیدری در خصوص پروژه پارک بانوان اظهار کرد: احداث پارک بانوان به نظرم اقدام بجایی است. بحث تفکیک جنسیتی که مطرح شده در واقع تکریم بانوان است و به نوعی کوچک شمردن بانوان نیست.

 وی افزود: بانوان ما انسان هایی فاخر و متدین هستند که می خواهند با نشاط زندگی کنند اما با حدود شرعی و الهی. تامین امنیت اخلاقی بانوان با ایجاد مکان ها و پارک های ویژه بانوان امکان پذیر است و اگر محیط ها مختلط باشد،خدای نکرده امنیت جامعه برهم می خورد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: همچنین بحث تفکیک محل کار خانم ها از آقایان که در شهرداری تهران در حال انجام است، موضوع تازه ای نیست بلکه شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را از چندین سال قبل تصویب کرده و جنبه قانونی دارد و منطبق بر احکام شرعی است.

 آیت الله حیدری افزود: متاسفانه برخی مسئولان و دولتمردان آن همتی که باید در این زمینه داشته باشند ندارند. بحث تفکیک جنسیتی، تکریم است جز در جایی که ضرورت دارد بانوان در کنار آقایان باشند.

 وی اظهار کرد: در برخی دانشگاه های آمریکا تفکیک جنسیتی وجود دارد، چون ثابت شده که در دانشگاه های مختلط افت آموزشی وجود دارد. آنجا که اختلاط می آید، افت نیز پیدا می شود. بنابراین باید با یک نگاه علمی و از جهت فنی، طرفدار این تز باشیم.

همچنین در این مراسم، دکتر الهه موالی زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، اظهار کرد: حدود 15 پروژه پارک بانوان در سطح استان در حال اجرا یا اتمام است.

وی ادامه داد: در بحث دفاع مقدس نیز پروژهاولین موزه زنان در حوزه دفاع مقدس مجوز لازم را اخذ کرده و استان خوزستان تنها استان خواهد بود که زنانش در کنار تشویق مردان و پسران خود برای شرکت در جبهه های جنگ، خود نیز در رختشورخانه ها به انجام اقدامات پشت جبهه ها مشغول بودند.

 موالی زاده افزود: بنابراین اولین موزه نقش زنان در دفاع مقدس را به عنوان آثار با ارزش استان خوزستان را به در آینده تقدیم ملت ایران خواهیم کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار