تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۶۹۴۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهميه‌سبوس‌گندم دامداران استان كم است
رييس اتحاديه دامداران خوزستان گفت: سهميه سبوس تخصيص يافته به دامداران استان كم است و انتظار داريم اين سهميه افزايش يابد.

عبدالخالق سبحاني اظهاركرد: كاهش سهميه سبوس، دامداران خوزستاني و بخش دام و دامپروري استان را به سوي تعطيلي كامل مي‌كشاند.

وي افزود: مشكلات بسياري در صنعت دامپروري استان از جمله شرايط خاص اقليمي در خوزستان، خشكسالي‌هاي متوالي، بالابودن هزينه‌هاي توليد، گراني نهاده‌هاي دامي و ديگر موارد وجود دارد و دامداران تنها به اميد استفاده از سبوس گندم به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

سبحاني تصريح‌كرد: انتظار داريم مسئولان استاني با درايت و تدبير خود مانع از خروج سبوس گندم به عنوان اصلي‌ترين نهاده‌هاي دامي از چرخه توليد توليد صنعت دامپروري استان شوند و سبوس گندم استحصالي در استان را كه نياز واقعي و حق دامدار استان است را در سيكل توليدي استان خودمان حفظ كنند تا شاهد از بين رفتن دامداران موجود استان نباشيم.

وي عنوان‌كرد:‌ سبوس گندم يك خوراك پايه‌اي برای دامداري‌ها است؛ استحصال سبوس خوزستان از كارخانجات توليدي استان حدود 6 هزار تن در ماه است و بايد كل سبوس توليدی به استان اختصاص يابد. در حال حاضر با توجه به اقدامات كشوري هر ماه 2900 تن سبوس گندم به ما تعلق مي‌گيرد که اين میزان پاسخگوی نیاز دامداران استان نيست و حتي اگر كل توليد سبوس گندم استان يعني 6 هزار تن نيز به ما اختصاص يابد كافي نيست زيرا نياز ما پيش از اين‌ها است.

رييس اتحاديه دامداران خوزستان یادآورشد: حدود 2 ماه است که قيمت سبوس گندم از 272 تومان به 520 تومان افزايش يافته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار