تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
150میلیاردریال برای تامین ایمنی‌راه‌های‌خوزستان
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: 150میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری برای تامین ایمنی راه‌های استان اختصاص یافته است.

نصرالله دهقانی روز دوشنبه اظهار کرد: 50 درصد این اعتبار که به تازگی ابلاغ شده از محل اعتبارات ملی و نیم دیگر ملی است که تا پایان امسال هزینه می‌شود.

وی افزود: این اعتبار برای خط کشی محورها، نصب علایم، گاردریل و تابلوهای هشداردهنده در جاده‌ها هزینه خواهد شد.

دهقانی گفت: در بودجه 93 اولویت‌ها و جهت‌گیری‌ها روی پروژه‌های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالای 70 تا 80 درصد است و با این روند تا دو سال آینده وضعت پروژه‌ها بالانس می‌شود و می‌توان پروژه‌های جدید را آغاز کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تصویب یک میلیارد و 400 میلیون دلار فاینانس خارجی برای استان گفت: در این زمینه تکمیل آزاد راه اندیمشک - اهواز در ادامه کار آزاد راه تهران - بندر امام و آزادراه ایذه - لردگان پیشنهاد شده که در صورت مشارکت سرمایه گذاران می تواند کمک بزرگی برای استان باشد.

وی در عین حال از شروع عملیات ساخت سه راه غیزانیه - هفتکل - باغملک با اولویت حد فاصل غیزانیه - هفتکل تا پایان امسال خبر داد و افزود: امسال همچنین 35 کیلومتر از مسیر شلمچه - خرمشهر - آبادان - ماهشهر - هندیجان به سمت بوشهر زیر بار ترافیک می رود.

وی توضیح داد: مجموع محور در حوزه خوزستان 190 کیلومتر است و تاکنون 120 کیلومتر آن زیر ترافیک رفته که به طور عمده مربوط به حد فاصل ماهشهر - هندیجان است.

در سفر نخست هیات دولت به خوزستان در دی 92 ارتقای ایمنی جاده ها اولویت مهم دولت در این استان عنوان شد.

خوزستان با برخورداری از پنج هزار و 150 کیلومتر جاده ارتباطی و 11 هزار کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه‌ها رتبه پنجم کشور را داراست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار