تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۶۹۵۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت 80 هزار نفر در هلال احمر خوزستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از فعالیت 30 هزار نفر در حوزه جوانان و 50 هزار نفر دیگر در حوزه داوطلبان این جمعیت خبر داد.

علی خدادادی اظهار کرد: افراد تا سن 29 سال می‌توانند در حوزه جوانان و پس از آن در حوزه داوطلبان فعالیت کنند.

وی افزود: برای کودکان هم امکان فعالیت در هلال احمر در قالب «غنچه های هلال» از سن پنج و شش سالگی و از زمان ورود به مهد کودک میسر است.

خدادادی علاوه بر امداد و نجات، توانمندسازی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را دو ماموریت مهم دیگر جمعیت هلال احمر عنوان و اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی این جمعیت تسکین آلام بشری است که می‌تواند شامل آلام جسمی و روحی باشد.

وی توضیح داد: در جسمی، یک سری فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه در بخش‌هایی اعم از بهداشت و درمان، داروخانه و خدمات درمانی توسط هلال ارایه می‌شود و بخشی هم مواردی مانند ارایه داروهای تک نسخه‌ای در کنار وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی به عنوان متولی اصلی در این زمینه را دربرمی‌گیرد.

خدادادی گفت: اوج فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حوادث است که در قالب گروه‌های اسکان اضطراری، درمان اضطراری و پس از فروکش کردن حوادث با برپایی چادر، درمان و رفع احتیاج‌های درمانی ارایه می‌شود.

وی به کمک‌های حمایتی جمعیت به بیماران سخت درمان با بهره مندی از کمک‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد(NGO) اشاره و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در این زمینه به عنوان حلقه واسط بین نیازمندان و متمولان است.

خدادادی افزود: جمعیت هلال احمر با گشایش حساب بانکی از داوطلبان هزینه‌هایی دریافت و نیاز افراد نیازمند را رفع می‌کند.

وی افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه را دیگر ماموریت هلال احمر عنوان و اضافه کرد: این جمعیت به منظور توانمند کردن بانوان، با آموزش خیاطی و مقابله با آسیب های اجتماعی و جلوگیری از اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، فعالیت دارد.
:
:
:
آخرین اخبار