تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۹۵۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد :
مغایرت 561 نمونه محموله صادراتی و وارداتی با نظارت استاندارد خوزستان
مدیرکل استاندارد خوزستان از مغایرت 561 نمونه محموله صادراتی و وارداتی با استانداردهای ملی با نظارت این اداره کل خبر داد.

رضا دهدشتی‌زاده امروز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 17 هزار و 155 نمونه از بخش های مختلفی همچون واحدهای تولیدی، واحدهای صنفی (در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و محموله های صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده اخذ شده است.

وی افزود: 117 هزار و 313 مورد آزمون توسط آزمایشگاه‌های همکار مورد تایید صلاحیت این اداره کل و آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان بر روی نمونه‌های فوق انجام شده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: نمونه‌های فوق در زمینه‌های مختلف از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، نساجی و سلولزی و... هستند که آزمون‌های مختلفی از جمله معیار مصرف انرژی، نشانه‌گذاری، توان، نوع مواد به کار رفته، آزمون‌های ابعادی، فیزیکی، مکانیکی، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت فشاری، استحکام، چگالی، فلزات سنگین، بسته بندی، رنگ، طعم، باقیمانده سموم، بافت شناسی و... بر روی آنها انجام می‌شود.

دهدشتی‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس نتایج آزمون اعلام شده 16 هزار و 594 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 561 نمونه نیز مردود و مغایر با استانداردهای ملی مربوطه اعلام شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار