تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۹۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قرارگاه مبارزه با سرقت 10 شهرستان خوزستان را پوشش می‌دهد
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت طی چهار ماه فعالیت خود 10 شهرستان استان را برای جلوگیری از جرایم از جمله سرقت پوشش داده است .

سرهنگ سید رحمان موسوی با اشاره به اینکه عمده سرقت واقع در استان از نوع خرد به ویژه سرقت محتویات خودرو می باشد گفت: سرقت های خرد معمولا از سوی افراد معتاد صورت می‌گیرد ، که برای تهیه پول مواد مخدر مورد نیاز خود دست به سرقت های خرد می‌زنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح های مبارزه با مناطق آلوده و جرم خیز به ویژه در بحث سرقت به شکلی یکپارچه در قالب قرارگاه مبارزه با سرقت با موفقیت آغاز شده است و با تحقیقات گسترده در 10 شهرستان بزرگ استان از جمله اهواز ، آبادان ، دزفول ، خرمشهر، ماهشهر و غیره که بیشترین چالش ها را در این زمینه داشتند ،نسبت به شناسایی مناطق آلوده و جرم خیز اقدام و این مناطق را تحت پوشش عملیات های پی در پی قرار داده که این مهم همچنان در این شهرها ادامه دارد.

سرهنگ موسوی در ادامه گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از سرقت های خرد از جمله سرقت های محتویات خودرو در اقدامات پیشگیرانه در حوزه ایجابی به طور مستمر آموزش ها و هشدار های لازم به طرق مختلف به مالکان خودرو ها اعلام می شود تا از سرقت های محتویات خودرو کاهش یابد.

این مقام انتظامی ادامه داد: بحث تمرکز روی این 10 شهرستان به دلیل جمعیت بیشتر و آمار بالاتر سرقت در سال های گذشته بوده و به همین دلیل پلیس با نیرو و توان دو چندان در این 10 شهرستان به مبارزه با این ناهنجاری می پردازد و این به معنی بی توجهی به شهر های دیگر نبوده بلکه حاکی از آمار پایین تر در این شهرهاست.

وی ادامه داد: در عملیات های انجام شده طی روزهای گذشته در این نقاط کشفیات بسیار خوبی حاصل شده که بعضا به پلمپ بعضی منازل مسکونی و محل های اختفای سارقان نیز منجر شده است.

موسوی گفت: امروز با گذشت قریب به چهار ماه از افتتاح قرارگاه مبارزه با سرقت در استان درصد کاهش سرقت ها و جرایم بسیار خوب بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار