تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۹۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلنگ‌زنی 30 پروژه عمرانی در منطقه یک شهرداری اهواز
شهردار اهواز گفت: آرامش اقتصادی و سیاسی، کنترل نرخ تورم و ثبات نرخ ارز موجب افزایش شتاب فعالیت‌های اقتصادی در کشور و به تبع آن فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها در کلانشهرها از جمله اهواز شده است.

سیدخلف موسوی در مراسم کلنگ‌زنی همزمان 30 پروژه عمرانی در منطقه یک، که امروز در کوی جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی، نامگذاری شده است و قطعا تحقق این شعار به همت و تلاش مضاعف همه مردم به ویژه مسئولان بستگی دارد.

تصاویر / کلنگ‌زنی 30 پروژه عمرانی در منطقه یک شهرداری اهواز
وی ادامه داد: با تلاشی که دولت دکتر روحانی از ابتدای کار داشته، در حوزه اقتصادی موفقیت‌های خوبی حاصل شد و مهم‌ترین موفقیت دولت کنترل نرخ تورم و ایجاد آرامش سیاسی و اقتصادی در کشور است که همواره آرامش در این دو حوزه زیر بنای فعالیت‌های جهادی است.

شهردار اهواز افزود: عدم ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور، همه امور از جمله کارهای اجرایی در حوزه توسعه عمرانی را تحت شعاع قرار می‌دهد. اگر فضای اقتصادی آرام و پویا و پر نشاط داشته باشیم، بی‌شک کار اقتصادی در کلانشهرها مضاعف می‌شود؛ شهرداری نیز یک موسسه درآمدهزینه است و اگر مردم کار اقتصادی و ساخت و ساز نکنند و فعالیت‌های مختلف در این حوزه نداشته باشند، قطعا شهرداری هم دچار مشکل می‌شود.

موسوی گفت: درآمدهای شهرداری تاکنون درآمدهای خوبی بوده است، در حوزه سرمایه‌گذاری با تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهر اهواز به توافق‌هایی رسیده‌ایم و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است. یکی از تفاهم‌نامه‌ها نیز که اخیرا با یک شرکت سرمایه‌گذاری منعقد شده ارزشی بالغ بر 207 میلیارد تومان دارد و در آینده‌ای نزدیک تقدیم شورای شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: ارزش تفاهم‌نامه‌هایی که تا کنون منعقد شده حدود 400 میلیارد تومان است که تفاهم‌نامه 207 میلیارد تومانی مربوط به ایجاد بازار مرکزی است که سیتی سنتر اهواز، شهرک سلامت، بازار مبل و سایر خدمات در این قرارداد پیش بینی شده است.

شهردار اهواز اظهار کرد: زیربناهای اقتصادی ایجاد شده این موقعیت را فراهم کرده تا مدیران ما مدیریت جهادی را در عمل اثبات کنند و نمونه آن آیین کلنگ‌زنی همزمان 30 پروژه و احداث سرای محله کوی جمهوری اسلامی است.

موسوی افزود: سرای محله کوی جمهوری اسلامی با حدود 2 هزار متر مربع زیربنا و با اعتبار 21 میلیارد و 700 میلیون ریال و ظرف یک سال در منطقه یک شهرداری اهواز احداث خواهد شد.

تصاویر / کلنگ‌زنی 30 پروژه عمرانی در منطقه یک شهرداری اهواز
وی عنوان کرد: نقدهایی که در خصوص کار شهرداری می‌شود کمک می‌کند که خدمات‌رسانی از سوی شهرداری مطلوب‌تر صورت گیرد. هدف ارایه خدمات مطلوب و شایسته به شهروندان اهواز است و ممکن است در مسیر این هدف، اختلاف سلیقه هم باشد. نقد لازمه کار است و اگر انتقادی صورت نگیرد کارها به خوبی پیش نخواهد رفت ولی این نقد باید در جهت اصلاح امور باشد و نباید در جهت تخریب و ایجاد حاشیه برای مدیران و شورا باشد.

وی اظهار کرد: لازمه توسعه عمران شهری اهواز در مدت کوتاه و بلندمدت، صمیمیت و هماهنگی همه ارگان‌های اجرایی شهرداری و شورای اسلامی شهر و همچنین پشتیبانی و اعتماد شهروندان است. شهروندان باید اعتماد داشته باشند پولی که تحت عنوان عوارض پرداخت می‌کنند، به نحو مطلوب توسط مدیران شهرداری هزینه می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار