تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
هیات های ورزشی باید به سمت استقلال مالی حرکت کنند
هیات ها باید به سمت استقلال مالی حرکت کنند؛ متاسفانه در 10 سال گذشته هیچ گامی در این زمینه برداشته نشده است و اگر هیات های ورزشی منتظر استاندار یا فرماندار ورزش دوست بمانند به ورزش لطمه وارد خواهد شد
خوزنیوز: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: هیات های ورزشی باید به سمت استقلال مالی حرکت کنند و اگر دائما منتظر استاندار یا فرماندار ورزش دوست بمانند به ورزش لطمه وارد خواهد شد.


فرامرز کیانی‌زاده در مراسم نشست با هیات های ورزشی استان خوزستان بیان داشت: از ابتدای امسال به جز چند هیات، برای تمام 45 هیات ورزشی استان، هدف گذاری و برنامه ریزی صورت گرفت و در روند هدف گذاری سعی شد تا علاوه بر پیگیری تحقق اهداف، کنترل و نظارت، منابع مالی را نیز تامین کنیم.

وی افزود: کل تعهد ما در سال جاری به هیات های ورزشی حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان تعیین شد که بیش از 500 میلیون تومان که بیش از 30 تا 40 درصد تعهد ما محسوب می شود به حساب هیات ها واریز می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان یادآور شد: اگر مانند سال گذشته برای هیات های ورزشی استان برنامه ریزی و هدف گذاری صورت نمی گرفت، هیات ها دچار روزمرگی می شدند و اعزام شدن تیم های ورزشی به مساابقات کشوری در هاله ای از ابهام باقی می ماند؛ اما خوشبختانه امسال تمام هیات های ورزشی تیم خود را به مسابقات اعزام کردند.

کیانی‌زاده ادامه داد: هم چنین در سال جاری هیات های ورزشی به دلیل هدف گذاری، حدود 50 درصد از تعهدات مدالی خود را برآورده کردند.

وی عنوان کرد: هدفی که برای شخص خود به عنوان مدیر ورزش و جوانان استان تعیین کرده ام این است که تا پایان سال مبلغ 2 میلیارد تومان یا بیش از آن برای هیات های ورزشی جذب و توزیع نمایم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان داشت: متاسفانه از فروردین سال 91 که آخرین اعتبار فرهنگی دریافت شد، به جز موارد محدود، هیچ پولی به هیات های ورزشی تعلق نگرفته است و به هر حال می دانیم اعتباری که قرار است به هیات ها دهیم جوابگوی فعالیت های آن ها نیست.

کیانی‌زاده هم چنین گفت: وزارت ورزش و جوانان قرار است تا پایان امسال حدود 450 میلیون تومان اعتبار به ما دهد و این در حالی است که سه هیات جانبازان، کشتی و شنا تنها 500 میلیون تومان بدهی دارند و این اعتبارات وزارتی پاسخگوی نیاز ما نیست.


مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: از این رو بر آنیم که از حمایت ها، اعتبارات و ظرفیت های استانی و حمایت های استاندار و معاونان وی استفاده کنیم و ما تلاش می کنیم تا از این حمایت ها بهره ببریم.

وی گفت: در گام بعدی، پس از جذب اعتبارات، باید به دنبال تامین تجهیزات باشیم زیرا سال ها است که هیات‌ها تجهیزات خریداری نکرده اند؛ در کنار هدفگذاری، از روسای هیات‌های استانی می خواهیم نیازهای استان و شهرستان های خود را به صورت معقول و منطقی و به گونه ای که قابل تامین باشد بنویسند.

کیانی‌زاده یادآور شد: موضوع بعدی، موضوع درآمدزایی هیات های ورزشی است؛ یعنی هیات ها باید به سمت استقلال مالی حرکت کنند؛ متاسفانه در 10 سال گذشته هیچ گامی در این زمینه برداشته نشده است و اگر هیات های ورزشی منتظر استاندار یا فرماندار ورزش دوست بمانند به ورزش لطمه وارد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: یکی از کارهایی که می شود در جهت درآمدزایی هیات ها انجام داد این است که با رایزنی با شهرداری اهواز و کسب مجوزهای لازم، در اطراف تمام اماکن ورزشی یک دهنه مغازه ایجاد شود و درآمد آن به هیات ها تعلق گیرد.

وی هم چنین گفت: در ارزیابی عملکرد ادارات کل کشور، سال گذشته اداره‌کل ورزش و جوانان رتبه چهارم را کسب کرد و دو سه آیتم را برای ما با امتیاز صفر در نظر گرفتند؛ دلیل این موضوع آن بود که مستنداتی که هیات ها به ما ارایه دادند کم بود و به موقع نبود. برای سال جاری از روسای هیات ها می خواهیم این مستندات را کامل و به موقع تحویل دهند تا امسال بتوانیم جایگاه خوبی را کسب کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار