تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۹۵۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه :
قیمت بسته اینترنت 2G و 3G تفاوتی ندارد
مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه گفت: تا پایان سال ۲۰۰ شهر بزرگ تحت پوشش نسل ۳ قرار می‌گیرد. در 2G و 3G تفاوتی در استفاده از بسته‌ها برای مشترک وجود ندارد.

علیرضا قلمبر دزفولی در خصوص راه اندازی نسل 3 و مراحل توسعه این سرویس، اظهار داشت: در شهریور حدود 40 شهر تحت پوشش 3G قرار می‌گیرند که اغلب مراکز استان‌ها هستند. هم‌اکنون در دوره آزمایشی نیز 23 شهر تحت پوشش نسل 3 قرار دارد.

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه افزود: کار به سرعت پیش خواهد رفت. روزانه حدود 30 سایت 3G وارد شبکه می‌شود و تا پایان سال جاری بیش از 200 شهر بزرگ تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: باید توجه داشت از سوی دیگر تکلیف‌هایی که در توافقنامه پروانه نسل 3 بر عهده داریم را نیز باید به پیش ببریم.

*بسته‌های با حجم بالا و قیمت ارزانتر برای پاسخ گویی به نیاز 3G

دزفولی در پاسخ به این سوال که با تغییر سرویس از نسل 2 به نسل 3، سرعت مصرف دیتا توسط کاربران به شدت افزایش می‌باید، از راه‌کارهای این اپراتور برای مشترکان خبر داد و گفت: با ارائه نسل 3 بسته‌های تشویقی حجیم با قیمت‌های به صرفه تعیین شده و همچنان نیز به سمت بسته‌های با حجم بالا و قیمت ارزانتر حرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه در پاسخ به این سوال که طبق اعلام باید با تغییر سرویس از GPRS به 3G هزینه اینترنت از 5 ریال به 0.5 ریال کاهش یابد، آیا در بسته های 3G این اپراتور این کاهش قیمت لحاظ شده، گفت: با بسته های جدید، نرخ هر کیلوبایت به بسیار کمتر از نیم‌ریال و در حد چند صدم ریال کاهش می‌یابد.

*استفاده از 2G و 3G تفاوت قیمتی ندارد

وی در پاسخ به این سؤال که در دوره گذر فعلی مشترک چطور تشخیص دهد استفاده از 3G یا GPRS برایش به صرفه‌تر است، گفت: از آنجا که بسته‌‌‌های جدید حجمی تعریف شده‌اند در 2G و 3G تفاوت قیمتی در استفاده از بسته‌ها برای مشترک وجود ندارد.

دزفولی خاطر نشان کرد: همچین باید توجه داشت در جاهایی که ظرفیت 3G بالا می‌رود، ظرفیت روی Edge‌ و GPRS خالی می‌شود و ظرفیت این 2 نیز بالا می‌رود. بنابراین نیازی ندارد که مشترک بداند از 2G استفاده می‌کند یا 3G.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار