تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۶۹۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساکنان کوی علوی اهواز منتظر حمایت مسوولان
ساکنان کوی علوی در کلان شهر اهواز ، با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند و اهالی آن همچنان منتظر حمایت بیشتر مسوولان هستند.

کودکانی معصوم در حال بازی بر روی ریل قطار، نبود امنیت مناسب ، بوی بد فاضلاب در گرمای سوزان تابستان، نیزاری ایجاد شده در زه کش کشاورزی و مشکلات اجتماعی ، خیابان خاکی و جولان حیوانات موزی در جوی های روباز و بازهم صدای خنده کودکان، نخستین معضلات و مصایب در خیابان الهادی کوی علوی بود که در لحظه ورودمان به این خیابان به راحتی در مقابل چشمان ما خودنمایی می کرد.

خیابان الهادی در منطقه کوی علوی نخستین خیابان از این منطقه است که با همراهی دو عضو شواریاری کوی علوی از آن دیدن کردیم.

فاصله خانه های این خیابان تا ریل قطار کمتر از ده متر است و این یعنی خطر! اما کودکان این خیابان که با معنی پارک ، فضای سبز، شهربازی و هزاران تفریح کودکانه دیگر نا آشنا هستند، همچنان بی محابا با دوچرخه هایی که هر لحظه آنها را بیشتر به سوی خطر می برد بر تن سرد خط آهن در حال بازی هستند.

سید شهرام فاضلی یکی از شورایاران کوی علوی که در این بازدید ما را همراهی کرد، در خصوص وضعیت خیابان الهادی گفت: خیابان الهادی در کوی علوی مشکلاتی بسیاری دارد که با وجود وعده های داده شده از سوی مسوولان، هیچ تغییری در وضعیت این خیابان و در کل منطقه کوی علوی ایجاد نشده است.

وی افزود: در گذشته زمین های کوی علوی جزء باغات و زمین های کشاورزی بود و پس از واگذاری به مردم ، مسکونی شده و زه کش موجود در خیابان الهادی که کمتر از سی متر با منازل این خیابان فاصله دارد ، 25 تا 30 سال است به محل جمع آوری فاضلاب تبدیل شده است.

فاضلی ادامه داد: در فصل زمستان و با شدت گرفتن بارندگی ها این فاضلاب به درون منازل باز می گردد و وضعیتی بسیار اسفبار در این خیابان ایجاد می شود ،در حالی که فاصله منازل خیابان الهادی تا تلمبه خانه فاضلاب در زیر پل علوی کمتر از 50 متر است ،اما مسوولان آب و فاضلاب و شهرداری اهواز هیچ کدام اهمیتی به حل مشکلات این خیابان نمی دهند.

وی ادامه داد: اگر وارد این زه کش شوید می بینید که بیش از صد کیف دستی زنانه و مردانه سرقتی در این زه کش رها شده ، و به نوعی این زه کش به محل امنی برای تقسیم اموال سارقان حرفه ای و تجمع معتادان تبدیل شده است.

فاضلی گفت: در خیابان الهادی افراد شریفی زندگی می کنند که از ترس این گونه افراد نمی توانند پس از ساعت هشت شب از منازل خود خارج شوند.

وی درباره ریل قطاری که از میان خیابان الهادی می گذرد و وجود آن را، از مشکلات اساسی منطقه دانست بیان کرد: هر ساله چندین کودک به دلیل بازی بر روی ریل و عبور قطار، جان خود را از دست می دهند که دیوار کشی بین خانه ها و ریل قطار می تواند از بروز این اتفاقات جلوگیری کند.

یکی از ساکنان خیابان الهادی کوی علوی به محض دیدن ما در این خیابان سر درد و دلش باز شد و اظهارکرد: هیچ گونه امکاناتی در خیابان الهادی وجود ندارد ؛ هم اکنون گاز مورد نیاز ساکنان خیابان الهادی از شبکه گازرسانی خانه های خیابان پیش از خیابان الهادی تامین می شود که گازکشی خانه ها را هم ساکنان این خیابان انجام داده اند و سازمان گاز حاضر به گازکشی خیابان نشده است.

وی با بیان اینکه نداشتن امنیت مهمترین مشکل در خیابان الهادی است افزود: بارها از مسوولان شهرداری خواسته ایم زه کش موجود در این خیابان را به فضای سبز تبدیل کنند اما نه تنها این کار انجام نشده بلکه سال ها است این زه کش به محل حضور خلافکاران مناطق مختلف شهر اهواز تبدیل شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی نیز به خبرنگار ما گفت:نیروی انتظامی با هرگونه تخلف برخورد قانونی می کند.

سرهنگ رحمان مقدم افزود: هیچ گونه منعی برای برخورد با خلافکاران وجود ندارد و تمامی شکایات در این زمینه بررسی می شود.

با توجه به قرار گرفتن کوی علوی در منطقه شش شهرداری اهواز ،برای پیگیری مشکل ساکنان خیابان الهادی کوی علوی در تماس با دفتر عباس نواصری شهردار این منطقه خواستار صحبت با شهردار شدیم که مسوول دفتر وی اعلام کرد: باید سوالات خود را به صورت کتبی ارسال کنید و زمانی که خبرنگار خواستار صحبت با شهردار شد پس از مدتی مسوول دفتر وی اعلام کرد عباس نواصری شهردار منطقه شش اعلام کرده ،کوی علوی در محدوده منطقه شش قراردارد اما خیابان الهادی جزو منطقه چهار شهرداری اهواز محسوب می شود و باید با این منطقه تماس بگیرید و حاضر به صحبت با خبرنگار نشد.

محمد رضا فکوریان شهردار منطقه چهار نیز گفت: منطقه کوی علوی جزو منطقه شش است و خیابان الهادی نیز جزء این منطقه محسوب می شود و در منطقه چهار، خیابانی به نام الهادی وجود ندارد! حال به نظر می رسد منطقه ای گمشده در شهر اهواز پیدا شده است که مسوولان شهرداری اهواز تاکنون از وجود چنین خیابانی در محدوده و نقشه جغرافیایی شهر اهواز و منطقه کوی علوی بی خبر هستند.

با شورایاران کوی علوی راهی بازدید از سایر خیابان های این منطقه می شویم.

فاضلی شورایار کوی علوی ضمن این بازدید با اشاره به مشکلات منطقه کوی علوی گفت: آسفالت نامناسب و نبود شبکه فاضلاب از مشکلات اساسی کوی علوی است؛ شهرداری منطقه شش نسبت به روکش آسفالت خیابان های کردونی، شبنم و مدارس اقدام کرده اما خیابان های احمدی ،کرخه،کارون و طالقانی هنوز آسفالت مناسب ندارند و دلیل این مساله هم نداشتن شبکه فاضلاب است.

یکی از ساکنان خیابان احمدی کوی علوی بیان کرد:از سال 85 تاکنون برای رفع مشکلات این منطقه به شهرداری اهواز ،شهرداری منطقه ، مسوولان استان ، نماینده های اهواز در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر مراجعه کرده ایم اما تا به حال هیچ اقدامی برای رفع مشکلات منطقه کوی علوی انجام نشده است.

وی افزود: برای ایجاد زیرساخت ها در خیابان های کوی علوی اعتبارات خوبی اختصاص داده شده و بخشی از لوله های مورد نیاز شبکه فاضلاب نیز خریداری شده و عملیات ساخت نیز در برهه ای از زمان آغاز شد؛ اما نیمه کار ماندن این طرح و کنده شدن آسفالت خیابان ها برای لوله گذاری و پس از آن متوقف شده کار مشکل ساکنان را چندین برابر کرده است.

وی در خصوص وضعیت آب آشامیدنی منطقه کوی علوی گفت: در قبوض آب مشترکان منطقه آب بها و حق دفع فاضلاب لحاظ می شود اما نه آب آشامیدنی بهداشتی وجود دارد و نه سامانه دفع فاضلاب ، اما ساکنان کوی علوی در ازای خدماتی که ارایه نمی شود پول پرداخت می کنند.

وی بیان کرد: شهرداری منطقه شش هیچ مسوولیتی در قبال لایروبی جوی های فاضلاب مقابل منازل این منطقه ندارد و مردم هر بار با هزینه شخصی این کار را انجام می دهند. مردم منطقه کوی علوی آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از تصفیه خانه های صنعتی (آب شیرین کن) تهیه می کنند و هر روز افرادی به عنوان فروشنده ،آب آشامیدنی را از طریق تانکر به منطقه آورده و به مردم می فروشند.

وی ادامه داد: به دلیل جمع آوری زباله ها با ماشین های غیر از ماشین حمل زباله، در زمان جمع آوری شیرابه زباله، از کیسه ها خارج و در خیابان جاری می شود و با وجودی که بارها از راننده های حمل زباله خواسته ایم دقت بیشتری در جمع آوری داشته باشند هیچ گونه اهمیتی به این مساله نمی دهند.

پس از شنیدن صحبت های ساکنان خیابان احمدی منطقه کوی علوی ، راهی خیابان 24 متری این منطقه می شویم.دیدین چندین مخزن زباله در وسط خیابان که محل عبور و مرور ماشین ها است بسیار عجیب است.

فاضلی شورایار کوی علوی در این باره گفت: از سوی شهرداری منطقه شش تعدادی مخزن زباله در میان خیابان 24 متر قرارداده شده تا مردم زباله های خود را در این مخازن خالی کنند، اما وجود این مخازن در وسط خیابان به عاملی برای تصادفات بویژه در شب تبدیل شده است.

وی افزود: در بسیاری از شب ها به دلیل نبود روشنایی کافی در خیابان ماشین ها با این مخازن برخورد می کنند که علاوه بر خسارت وارده ،زباله های ریخته شده در وسط خیابان تا چند روز همانجا باقی، و به محل جمع شدن حیوانات تبدیل می شود.

شورایار کوی علوی یکی ازمشکلات اصلی منطقه را وجود بازارچه کوی علوی اعلام کرد و گفت: این بازارچه به نوعی به منطقه کوی علوی تحمیل شده است. بین کوی علوی و منطقه کیان،بلواری وجود دارد که حدود دو سال پیش شهرداری اهواز با کمک نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری بازار کیان اقدام و دست فروشان این بازار را به کوی علوی منتقل کرد.

فاضلی ادامه داد: به دلیل وجود این بازارچه،ساکنان کوی علوی از داشتن ایستگاه تاکسی محروم شده اند، زیرا این بازارچه در وسط خیابان اصلی این منطقه احداث شده است.

اما یکی از نکات حایز اهمیت در میان این بازارچه، وجود مدرسه دخترانه و پسرانه است که معضلات این بازارچه برای دانش آموزان مشکلات بسیار را مانند نداشتن امنیت برای تردد به وجود آورده است.

مشکلات ذکر شده در این گزارش تنها بخشی از مشکلات مردم منطقه کوی علوی بویژه ساکنان خیابان الهادی این منطقه است؛ مشکلاتی که تمامی مسوولان شهر اهواز از آن مطلع هستند و باید دید مسوولان شهرداری اهواز ، نماینده های شورای شهر ،مسوولان انتظامی و راه آهن تا چه زمانی تصمیم دارند چشم خود را به روی تمامی معضلات این منطقه ببندند؟
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار