تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۹۵۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فردا؛ انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز
سخنگوی شورای شهر اهواز با بیان این که انتخابات هیات رییسه شورا فردا برگزار می‌شود، گفت: رامی علاسوند، اسکندر زنگنه و زیبا صالح‌پور کاندیداتوری خود را برای ریاست یک سال آینده شورا به طور قطعی اعلام کرده‌اند.

مریم ابریشم‌کار اظهار کرد: علاوه بر این سه عضو، صحبت‌هایی در خصوص کاندیداتوری حجت‌الاسلام سعادت‌نیا و کاظم سواری دو عضو دیگر شورا به گوش می‌رسد. در حال حاضر نیز کاندیداهایی که به طور قطعی اعلام حضور کرده‌اند، مشغول رایزنی با اعضا و ارایه برنامه‌های خود هستند.

وی ادامه داد: محدودیتی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست شورا از نظر تعداد کاندیداها وجود ندارد ولی هنوز جمع‌بندی کامل انجام نشده است و ممکن است اعضای جدیدی هم به کاندیداهای ریاست شورا اضافه شود.

کاندیداها در حال رایزنی هستند

سخنگوی شورای شهر اهواز عنوان کرد: رایزنی‌های زیادی در حال انجام است و اعضا در حال بررسی برنامه‌های ارایه شده از سوی کاندیداها هستند ولی تمام صحبت‌ها و برنامه‌ها حول محور ایجاد تعامل بیشتر بین اعضا است تا کارها به صورت مساوی بین اعضا تقسیم شود و همه داخل گود باشند و فعالیت‌ها مستمر انجام شود.

ابریشم‌کار افزود: با توجه به این که بودجه شهرداری کاملا بسته شده، برنامه کاری شهرداری تا پایان سال مشخص است، بنابراین ریاست جدید شورا در این مدت باید برنامه‌های خود را متناسب با برنامه کاری شهرداری مطرح کند. اولویت برنامه‌های کاندیداها که بسیار مدنظر ماست باید مبنی بر حفظ تعامل میان اعضا باشد تا انسجام بیشتر شود.

وی گفت: معیار اصلی 21 عضو شورا برای انتخاب رییس شورا، این است که مدیریت قوی داشته باشد. مدیریت شورا باید آن گونه باشد که شایسته مردم است، و از همه مهم‌تر قادر باشد تعامل و هماهنگی لازم را بین اعضا ایجاد کند و همچنین تعامل خوبی با مجموعه‌های خارج از شورا داشته باشد.

چگونگی برگزاری انتخابات هیات رییسه

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: انتخابات ریاست شورا، فردا، دوشنبه (11 شهریورماه) ساعت 15 در صحن شورای شهر برگزار می‌شود. تاکنون صحبتی درباره غیرعلنی بودن انتخابات عنوان نشده بنابراین جلسه علنی برگزار می‌شود.

ابریشم‌کار افزود: در جلسه انتخابات هیات رییسه نیز همانند دیگر جلسات شورا حضور 14 عضو برای رسمیت جلسه الزامی است و برای تصدی ریاست شورا، حداقل 11 رای لازم است. در صورتی که کاندیداها از دو نفر بیشتر باشند، رییس شورا با حداکثریت آرا انتخاب خواهد شد.

سخنگو با نظر اکثریت اعضا انتخاب می‌شود

وی در خصوص تمایل خود درباره کاندیداتوری سخنگویی شورا، گفت: همچنان برای این کار تمایل دارم و کاندید هم خواهم شد ولی آنچه که اهمیت دارد این است که سخنگو با نظر مساعد اکثریت اعضای شورا انتخاب خواهد شد و به نظر همکاران خود احترام می‌گذارم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار