تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۹۶۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دوباره شرجی می‌شود
معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده شرجی از امروز تا پنج‌شنبه (13 شهریورماه) در نقاط شرقی و نیمه جنوبی استان خبر داد.

علی‌رضا غلام‌پور اظهار کرد: بررسی جریانات و میدان باد، انتقال موقتی رطوبت به بخش‌های شرقی و نیمه جنوبی استان را نشان می‌دهد و در بقیه نقاط جریانات شمال‌غربی حاکم است.

وی ادامه داد: بررسی الگوی جریانات همین نقشه‌ها، حاکمیت مجدد تدریجی میدان باد جنوبی را تا روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد بنابراین انتظار وقوع پدیده شرجی با شدت و ضعف تا تاریخ یاد شده وجود دارد.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: در لایه میانی جو نیز زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای تا روز جمعه تضعیف خواهد شد، بر همین اساس در 24 ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری به تدریج با تغییر جهت جریانات و وقوع شرجی و در ارتفاعات استان گاهی با افزایش ابر و در برخی ساعات با ورزش باد پیش‌بینی می‌شود.

غلام‌پور افزود: در شبانه‌روز گذشته امیدیه، آبادان و گتوند با 48 درجه سانتی‌گراد و دهدز با 24 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند. بیشینه دمای هوای اهواز امروز به 45 درجه و کمینه دمای فردا صبح به 30 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی اظهار کرد: امروز امیدیه و هندیجان با 81 درصد، ماهشهر 79 درصد و بهبهان با 70 درصد، دارای بیشتر میزان رطوبت در سطح استان بودند. در 48 ساعت گذشته نیز میزان بارش در ایذه 2.6 میلی‌متر گزارش شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار