تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۹۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم ایجاد شهرک سینمایی آبادان
فرماندار ویژه آبادان با اشاره به طبیعت ویژه آبادان و همچنین وجود آثار ویژه در حوزه ایثار و شهادت گفت: لزوم ایجاد یک شهرک سینمایی در این شهرستان بیش از پیش احساس می‌شود.

عزیزالله شهبازی اظهار کرد: شرایط فعلی در آبادان به صورتی است که برای سرمایه‌گزاری در بخش های مختلف بسیار ایده‌ آل شده است.

وی افزود: در آبادان پوشش‌ گیاهی نخل که یک نوع درخت ویژه و زیبا است وجود دارد و در کنار آن رودخانه بهمنشیر و اروند نیز خودنمایی می‌کند.

فرماندار ویژه آبادان در این باره ادامه داد:در بسیاری از نقاط جهان درخت‌های نخل را به صورت گلخانه‌ای پرورش می‌دهند و این در حالی است که این درخت به صورت خدادادی در شهرستان آبادان وجود دارد که با وجود رودخانه‌های طبیعی یک موقعیت استراتژیک به شمار می‌رود.

شهبازی افزود: آبادان شهر ایثار و شهادت است که با توجه به این موضوع، سالانه فیلم، سریال و مستندهای زیادی در این شهرستان ساخته می‌شود.

وی بیانکرد: در گذشته فیلم‌های بسیاری در آبادان ساخته می‌شد که بیشترین موضوعات، دفاع مقدس بود ولی اکنون در آبادان ضمن تولید فیلم‌های دفاع مقدس، فیلم‌های دیگری با موضوعات اجتماعی ساخته می‌شود.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان کشور ترجیح داده‌اند فیلم‌های خود را خارج از شهر تهران تولید کنند زیرا به دنبال تصاویر جذاب‌تری هستند.

شهبازی ابراز امیدواری کرد: باید از حداکثر امکانات و زیرساخت‌ها بهره‌وری شود که با توجه به وجود درختان زیبای نخل و رودخانه در شهرستان آبادان، لزوم ایجاد یک شهرک سینمایی در این شهرستان بیش از پیش احساس می‌شود.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به هنرمندان آبادان اضافه کرد: در آبادان هنرمندان و پیشکسوتان زیادی در عرصه بازیگری و تئاتر وجود دارد زیرا این شهرستان از گذشته مهد هنر است و در این عرصه قدمتی تاریخی دارد.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر شرکت‌های فیلم‌سازی بسیاری در کشور وجود دارد که طی سال‌های گذشته علاقمند به ساخت فیلم در شهرستان آبادان بوده‌اند و با توجه به این موضوع، چنانچه در این شهرستان شهرک سینمایی احداث کنند به اهداف والاتری می‌رسند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار