تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۹۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصرف آب در بخش کشاورزی ساماندهی شود
مدیر مطالعات آب سازمان آب و برق استان خوزستان گفت: در حال حاضر میزان آب پشت سدهای استان خوزستان 13 میلیارد و 215 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

هوشنگ حسونی زاده سه شنبه با اشاره به میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای استان بیان داشت: از این میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای استان 4.5 میلیارد مترمکعب مفید و قابل استفاده است.

وی با اشاره به میزان آب پشت سد گتوند علیا در استان افزود: حجم سد گتوند علیا 4.5 میلیارد مترمکعب است که در حال حاضر چهار میلیارد مکعب در این سد آب وجود دارد.

حسونی زاده با اشاره به وضعیت شوی آب پشت سد گتوند علیا بیان داشت: شوی آب سد گتوند افزایش یافته است اما در هنگام خروج آب از سد بر اساس تنظیماتی که در خروجی سد وجود دارد آب با شوی استاندارد یک هزار و 100 تا یک هزار و 300 خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان آب مصرفی در استان در بخش کشاورزی است افزود: کشاورزی در استان بیشتر از بخش صنعت آب مصرف می کند ، نیاز است مصرف آب در بخش کشاورزی ساماندهی شود.

مدیر مطالعات آب سازمان آب و برق استان خوزستان گفت: اگر به آب ارزش اقتصادی داده شود بحران آب کاهش می یابد.

حسونی زاده همچنین با اشاره به آورد آب در استان بیان داشت: میزان آورد آب امسال 16 میلیارد و 634 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال نرمال 62 درصد از میزان آب تامین شده است.

وی همچنین با بیان میزان آب های زیرزمینی موجود در استان بیان داشت: در حال حاضر 800 میلیون مترمکعب آب در حوزه آب های زیر زمینی استان وجود دارد که عمده مصرف آب های زیرزمینی برای شرب استفاده می شود.

مدیر مطالعات آب سازمان آب و برق استان خوزستان بیان داشت: بیشتر آب های زیر زمینی استان برای شهرهای شمالی همچون اندیمشک و ایذه استفاده می شود، با توجه به اینکه در ستاد خشکسالی استان مصوب شده است حفاری های چاه نباید بدون مجوز انجام شود و حفارباید مجوز حفر چاه داشته باشد، این کار باعث می شود که از برداشت غیر مجاز آب از چاه و حفر غیر مجاز چاه جلوگیری شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار