تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۹۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان:
رضایت 80درصد مردم از طرح تحول نظام سلامت
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: بر اساس مستندات موجود و نتایج نظرسنجی ، 80درصد مردم از طرح تحول نظام سلامت رضایت دارند.

دکتر احسان الله منفرد نیاکی روز سه شنبه افزود: میزان رضایت مندی مردم از طرح ملی تحول نظام سلامت بر اساس فرم های نظرسنجی در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی که این طرح در آنان به اجرا درآمده احصا شده است.

وی گفت: رضایت مندی مردم از این طرح ملی به دلیل ارایه خدمات مناسب به بیماران و پرداخت 90 درصدی هزینه های بستری توسط دولت است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه سطح موفقیت این طرح ملی را که از اول اردیبهشت ماه سال 1393 همزمان در سراسر کشور در خوزستان به اجرا درآمد بالا و بالاتر از حد انتظار توصیف و ابراز امیدواری کرد با اجرای گام دوم طرح تحول نظام سلامت ، نواقص و کاستی های اولیه برطرف شود.

دکتر منفرد نیاکی با بیان اینکه وزارت بهداشت ، درمان و امور پزشکی ، دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و ستادهای استانی بیمه سلامت بر اجرای درست این طرح نظارت می کنند افزود: سامانه تلفنی 1590 به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات ، پیشنهادها و انتقادات مردم در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت می باشد.

وی گفت: بر اساس این طرح میزان دریافتی فرانشیز از ساکنان مناطق شهری 10درصد و در روستاها پنج درصد می باشد افزود: بیمارستان های دولتی طبق مقررات موظف هستند تمامی نیازهای درمانی ، دارویی و تجهیزات پزشکی را برای بیماران تهیه کرده و در این زمینه بیماران و همراهان آنان در این زمینه هیچ گونه مسوولیتی ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه با بیان اینکه با اجرای این طرح ملی ، میزان مراجعه مردم به مراکز بیمارستانی دولتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است افزود: هم اکنون بار اصلی هزینه های درمانی از دوش مردم برداشته شده به همین دلیل مردم با خیالی آسوده و بدون دغدغه به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

وی افزایش امید به زندگی ، ایجادنشاط و کاهش آلام بیماران ناشی از ناچیز بودن هزینه های درمانی و بستری را پیامدهای مثبت طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد و افزود: پرداخت زیرمیزی یا با هر عنوان دیگری به پزشکان ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

بنا به این گزاش در اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت ، 250هزار دفترچه بیمه سلامت برای افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند در خوزستان صادر شده که از این تعداد 200هزار نفر دفترچه های بیمه درمانی را از دفاتر پیشخوان در سراسر استان دریافت کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار