تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۹۶۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناصر تقوايی «مادرم بلوط» را نقد می‌كند
اولين نمايش عمومي و نقد و بررسي فيلم مستند "مادرم بلوط" ساخته محمود رحماني با حضور ناصر تقوايي در فرهنگسران نياوران تهران برگزار مي‌شود.

اين فيلم مستند كه برگزيده بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي مستند مونيخ و برنده جايزه سيلور داك از كوالالامپور است براي اولين بار اكران عمومي مي‌شود.

"مادرم بلوط" روز چهارشنبه 12 شهريور 93 ساعت 18:20 و با حضور ناصر تقوايي در فرهنگسران نياوران به نمايش در‌مي‌آيد و مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.

مستند «مادرم بلوط» به واقعیتی با موضوع زیست محیطی می‌پردازد که در جریان آبگیری سد «کارون» در شمال شرقی خوزستان پنج هزار هکتار از جنگل‌های سرسبز بلوط به زیر آب رفته و ... .

عوامل تولید مستند «مادرم بلوط» عبارتند از: تصویربرداری، فیلم‌نامه و کارگردانی: محمود رحمانی، تدوین، طراحی صدا و صداگذاری: فرید دغاغله، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امین سپهریان، موسیقی: هوشنگ چهارتنگی، مجری طرح: علی حیاتی و تهیه‌کننده: حوزه هنری استان خوزستان.

فیلم مستند "مادرم بلوط" در سال ۲۰۱۱ در بخش رقابتی بیست و ششمین دوره جشنواره بين‌المللي فیلم مستند مونیخ آلمان به نمایش درآمد و به ‌خاطر تلفیق فضا و ارايه تصویر متفاوت از یک پرتره‌ انسانی، ارتباط ساختاری فیلم با محیط زیست انسانی و همچنین ارايه تصویر بدیع و خلاقانه در روایت فیلم، جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

همچنين این مستند در بخش مسابقه آثار مستند در جشنواره فیلم جهان اسلام در کوالالامپور مالزی روی پرده رفت و موفق به کسب نشان نقره‌ای بهترین مستند از این جشنواره شد و در بخش مسابقه اصلی ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم "پریفست" در سالن آنتیگونه شهر پشتینا پایتخت کشور کوزوو به نمايش درآمد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار