تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۹۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
300 هزار بیکار در استان خوزستان وجود دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 300 هزار بیکار در استان وجود دارد که بر همین اساس بنگاه‌های غیر دولتی کاریابی را موظف کرده تا پایان امسال هر کدام 500 شغل ایجاد کنند.

هوشمند صفایی ظهر امروز در همایش سراسری تعاونی‌های شهرستان آبادان اظهار کرد: امروز در کشور‌هایی که دارای اقتصاد قوی هستند، تعاون نقش بزرگی در پویایی آن کشور‌ها را داراست.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها در آینده، بازنگری و احیای تعاونی‌های غیرفعال است و اینکه چه اتفاقی افتاده که 800 تعاونی غیرفعال در آبادان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: بعد از قطعنامه تا سال 72، آبادان در تشکیل تعاونی‌ها و فعالیت آنان دارای سیر صعودی بوده اما پس از آن سیر نزولی شدیدی را تجربه کرده است.

صفایی عنوان کرد: جامعه‌ای که اساس کار خود را بر تعاون بنا نهاده، جامعه‌ای بی‌نیاز است و باید سعی کرد با ایجاد تعاون اشتغال تولید کرد.

وی ادامه داد: در یک مقطع سه ساله قصد داریم سند توسعه تعاون را تبیین کنیم تا بتوانیم جایگاه تعاون را در استان اعتلا بخشیم.

*35 مرکز کاریابی غیر دولتی در استان وجود دارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه سهم بخش تعاون در کشور بسیار کم است ابراز کرد: سهم تعاون در صادرات استان خوزستان 15 درصد است که قصد داریم تا پایان سال آن را به 25 درصد برسانیم.

صفایی، سهم تعاون را در اشتغال 20 درصد عنوان کرد و افزود: 300 هزار بیکار در استان خوزستان وجود دارد که بر همین اساس بنگاه‌های غیر دولتی کاریاب را موظف کردیم تا پایان امسال هر کدام 500 شغل ایجاد کنند و مستند به ما ارائه دهند.

وی تاکید کرد: 35 مرکز کاریابی غیر دولتی در استان وجود دارد که آنها را موظف به انجام ایجاد اشتغال تا پایان سال کرده‌ایم.

این مدیرکل با بیان اینکه افزایش توانایی تعاونی‌های نیمه فعال از برنامه‌های ما است یادآور شد: 2 هزار و 500 تعاونی در استان خوزستان فعال هستند.

صفایی عنوان کرد: بانوان نیز که 50 درصد جمعیت استان را در اختیار دارند، در فکر ایجاد شرایطی برای اشتغال آنان هستیم.

وی با تاکید بر ایجاد تعاونی‌های توسعه شهری و روستایی اظهار کرد: درصدد هستیم تا تسهیلات 4 درصد بهره را در اختیار تعاونی‌های دانش بنیاد از محل صندوق مهر امام رضا (ع) قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: در هفته تعاون 84 واحد تعاونی در استان به بهره‌برداری می‌رسد و طی آن بالغ بر یک هزار فرصت شغلی ایجاد و در بخش مسکن نیز 47 تعاونی به بهره‌برداری خواهد رسید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار