تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۹۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه شورای توسعه کشاورزی ایذه برگزار شد
فرماندار ایذه از مسئولان اداره جهاد کشاورزی درخواست کرد تا با بررسی طرح‌های فعال و غیرفعال گذشته، زمینه فعالیت افراد بیشتر در این حوزه را فراهم کنند.

ظهر امروز جلسه شورای توسعه کشاورزی شهرستان با حضور مسئولان بانک‌های شهرستان، جهاد کشاورزی با مدیریت جهانبخش قلاوند فرماندار ایذه در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ایذه، در ابتدای جلسه با مرور مصوبه جلسات قبل و پیگیر شدن از وضعیت آن، از بانک‌های شهرستان خواست تا با جذب و افزایش کارشناسان خود زمینه اعطای سریع تسهیلات در حوزه اشتغال آفرینی را فراهم کنند.

قلاوند در ادامه، از مسئولان اداره جهاد کشاورزی درخواست کرد تا با بررسی طرح‌های فعال و غیرفعال گذشته، زمینه فعالیت افراد بیشتر در این حوزه را فراهم کنند.

وی همچنین، به تشکیل کارگروه در اداره‌های مربوط به فعالیت کشاورزی و اعطا کننده تسهیلات اشاره کرد و افزود: به این طرح‌ها باید به صورت جدی نگریسته شود و درخواست‌های این بخش در جلسات مربوطه در فرمانداری بررسی و مشکلات و درخواست‌های اداره جهاد کشاورزی به استان ابلاغ شود.

در پایان این جلسه مقرر شد، کارگروه تخصصی اداره‌ها فعال شود و بانک‌ها بعد از دریافت پرونده از این افراد، اقدامات اولیه از جمله استعلام و ضمانت وام افراد متقاضی و تحویل به کارگروه را به‌منظور تایید نهایی انجام و اعتبارات در اختیار متقاضی قرار دهند.

از مهم‌ترین حاشیه‌های این جلسه می‌توان به سهل انگاری چند باره رؤسای برخی بانک‌ها برای حضور در این جلسات و تصمیم‌گیری برای خدمت رسانی و گلایه مندی فرماندار در این راستا اشاره کرد.

* وضعیت ماشین آلات کشاورزی ایذه نامطلوب است

رئیس اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت: این شهرستان از نظر ماشین آلات کشاورزی دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

ایرج الماسی در جلسه شورای توسعه کشاورزی شهرستان اظهار داشت: در بخش کشاورزی نسبت به سایر شهرستان‌ها در وضعیت نامناسبی قرار داریم.

وی با بیان اینکه، مشکل استعلام ماشین آلات کشاورزی هنوز در جای خود حل نشده ، باقی ‌است به تشکیل کارگروه اختصاصی برای کشاورزی شهرستان اشاره کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: در طرح توسعه ملی، بانک‌هایی برای خدمت‌رسانی تعریف شده‌ که وظیفه اعطای تسهیلات را بر عهده دارند و بانک‌های سپه، صادرات، توسعه ملی، کشاورزی جز این تعداد مجری به‌حساب می‌آیند.

الماسی متذکر شد: تمهیدات لازم برای طرح‌های صنعتی بالای 100 میلیون تومان در نظر گرفته و درخواست‌های زیادی برای این امر شده که به ‌علت کمبود اعتبار، این طرح‌ها قابل اجرا نبوده است.

وی در پایان از کسانی که قصد ورود به‌کار را دارند دعوت کرد تا با دادن درخواست به اداره جهاد کشاورزی پیگیر کار خود باشند و همچنین از اطلاع‌رسانی همگانی در این راستا خبر داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار