تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۹۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
ثبت جهانی ایذه با جدیت در دستور کار قرار گیرد
قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در راستای ثبت جهانی آثار تاریخی ایذه و تلاش برای ساخت موزه و هتل، باید اقدامات جدی‌تری توسط مسئولان این شهرستان صورت پذیرد.

فرزین بیگدلی عصر امروز که برای بررسی مشکلات و نیازهای پیرامون آثار باستانی و تاریخی شهرستان ایذه به این شهر سفر کرده بود، در جلسه‌ای به ایراد سخن پیرامون این مشکلات و کاستی‌های حوزه گردشگری شهرستان پرداخت.

وی در این زمینه اظهار کرد: ابتدای صحبت از مردم فرهنگ دوست شهرستان ایذه که حافظان و دوستداران میراث فرهنگی هستند تشکر کرده و از رسانه‌ها به‌دلیل حضور در این جلسه و پوشش اخبار این حوزه قدردانی می‌کنیم.

قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از رسانه‌ها به عنوان جهادگران عرصه معرفی تاریخ ماندگار شهر باستانی ایذه و چشم و بازوی توانمند میراث فرهنگی یاد کرد.

بیگدلی در ادامه به مسئولیت خطیر این اداره کل در کنار کاستی‌های موجود اشاره کرد و افزود: چند سال گذشته جزو سال‌های سختی و بی‌فروغی این ارگان در خوزستان بوده و مشکلات به وجود آمده بر اثر عدم توجه مدیران قبل به حوزه کاری خود بوده است.

وی با بیان اینکه، همه ما در قبال میراث ملی و تاریخی خود مسئول هستیم، تصریح کرد: پاسداشت از خون عزیزان و شهدای طول تاریخ ایران که با فدا کردن جان خود ما را به آسایش و آرامش رساندند یک نقطه عطف در تاریخ بزرگ این مرز و بوم است که ما باید قدر این سرمایه‌های ملی را بدانیم.

این مسئول تصریح کرد: فلات ایران سرزمینی است که پهلوانان و اسطوره‌های شجاعت در آن شکل گرفته و با توجه به حملات و غارت‌های فراوان در طول تاریخ، همیشه برای فرهنگ خود ایستادگی کرده و دشمنان را با این فرهنگ غنی در خود محو کرده است.

بیگدلی اضافه کرد: در جهان باید به خود و فرهنگ ایرانی‌مان بالید که قسمت‌هایی از نقاط مختلف کره خاکی در ادوار مختلف، تحت تاثیر فرهنگ کشور ما قرار داشته است و همچنان هم حرفی برای گفتن داریم.

قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: امروز افراد فعال در حوزه میراث فرهنگی در حال انجام وظیفه خطیری هستند و در این شرایط سخت موجود از میراث تاریخی خود با جان و دل محافظت و رسالت خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

وی با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته توسط مدیریت جدید اداره کل خوزستان افزود: ضعف‌ها باید به سرعت برطرف شده و دوباره به روزهای خوب خود بازگردیم.

*مشکلات موجود در ایذه مشکلات اساسی کل استان است

بیگدلی با تأسف‌بار خواندن وضعیت ساختمان و امکانات این اداره در ایذه، به مردم این شهر وعده بهتر شدن اوضاع کنونی گردشگری و میراث فرهنگی را داد.

قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به پتانسیل‌های به نظیر گردشگری شهرستان در کنار شرایط آب و هوایی مساعد، ایذه را به عنوان یکی از رأس‌ها و مکان‌های هدف برای گردشگری در استان دانست و اظهار کرد: با پیگیری‌های مدیران شهرستان در راستای ثبت جهانی آثار ایذه و تحرک در ساخت موزه و هتل، این پتانسیل‌ها باید به همگان معرفی شود.

وی ایجاد انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در سطح شهرستان را در کنار این اداره امری ضروری دانست که می‌تواند به بهتر شدن شرایط موجود و پیشرفت برنامه‌های میراث فرهنگی و گردشگری کمک کند.

این مسئول گفت: تمام تلاش‌ها باید برای معرفی ایذه به‌عنوان بزرگترین موزه سنگی جهان به‌کار گرفته شود.

بیگدلی در پایان، مشکلات موجود در ایذه را مشکلات اساسی کل استان دانست و عنوان کرد: در ایذه کاستی‌های زیادی وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد و این امر با معرفی شهرستان و نیازهای آن از طریق رسانه‌های محلی و استانی امکان‌پذیر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار