تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۶۹۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز آموزش ioec در خرمشهر افتتاح شد
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، مهارت‌آموزی را لازمه ایجاد اشتغال پایدار در کشور دانست.

غلامرضا منوچهری روز گذشته در آئین افتتاح مرکز آموزش ioec خرمشهر از راه‌اندازی این مرکز به عنوان ادای دین به مردم خرمشهر نام برد و اظهار داشت: این کار در راستای کمک به ارتقای فرهنگ و دانش فنی دانش‌آموزان خرمشهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما با این کار در حقیقت به وظیفه‌مان در قبال مردم خرمشهر عمل کرده‌ایم افزود: بالاترین خدمت به افراد رشد و ارتقای فکری آنان است که این کمک پایدار و ماندگار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی تصریح کرد: با توجه به بسترهای موجود و همراهی و حمایت مسئولان شهری از انجام این کار سبب فراهم شدن شرایط به‌منظور راه‌اندازی این مرکز آموزشی شد.

منوچهری ابراز امیدواری کرد که در این مرکز به توسعه کمی و کیفی آموزش‌ها از سوی اساتید و مسئولان این مرکز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به شروع به‌کار آموزش در این مرکز با دو رشته زبان خارجه و رایانه تصریح کرد: برپایی کلاس‌های آموزشی کنکور و مشاوره خانواده از دیگر برنامه‌های آتی مرکز آموزش آی او ای سی خرمشهر به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی در راستای انجام کارها یادآور شد: کسانی که به دنبال یافتن کار هستند باید نسبت به مهارت‌آموزی اقدام کنند، اگر بتوانیم افراد ساده را به لحاظ مهارتی به افرادی با مهارت بالا تبدیل کنیم، می‌توانیم در زمینه ایجاد اشتغال نیز گام‌های بهتر و مؤثرتری برداریم.

منوچهری در ادامه از ایجاد کارگاه‌های فنی و آموزشی در کنار یارد تاسیسات دریایی خرمشهر با استفاده از مهندسان تاسیسات دریایی در محل، برای ارائه آموزش‌های فنی به افراد در آتیه‌ای نزدیک خبر داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با بیان اینکه در کشور ما و به ویژه در استان خوزستان زندگی‌ها به نوعی با نفت درآمیخته است گفت: باید آموزش‌های لازم در رشته‌های مرتبط با نفت که مورد نیاز منطقه نیز به شمار می‌رود به افراد آموزش داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با ارائه آموزش‌های لازم در رشته‌های مرتبط با نفت بتوانیم ضمن ارتقای دانش افراد در این زمینه، از افراد آموزش دیده در سطوح بالاتری در سایر رشته‌های مرتبط با نفت بهره کافی و مناسب را ببریم.

این مسئول افزود: تمام مردم ایران به خرمشهر و مردمانش مدیون هستند و امید می‌رود تا بتوانیم گام‌های بلند و مؤثرتری را در زمینه خدمات‌رسانی به مردم این شهر برداریم.

منوچهری عنوان کرد: پارازیتی در کار ما به لحاظ ارائه خدمات آموزشی به مردم خرمشهر وجود ندارد بلکه افتتاح این مرکز در حقیقت مشوق ما برای انجام کارهای بیشتر در این شهر است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با تقدیر از همراهی و کمک نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و سایر مسئولان شهری خرمشهر در به ثمر رسیدن این مرکز آموزشی متذکر شد: تصمیم بر آن است که به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز ارزنده‌ای از جمله لپ‌تاپ اهدا ‌شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان و اساتید این مرکز یادآور شد: یادگیری‌ها باید با راندمان بالا و آموزش‌ها با کیفیت و به طور درست و مناسبی ارائه شود.

* ضرورت برنامه‌ریزی برای بکارگیری نیروهای آموزش دیده در IOEC خرمشهر

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بر ضرورت برنامه‌ریزی برای بکارگیری نیروهای آموزش دیده در مرکز آموزشی ioec خرمشهر تاکید کرد.

علی‌اکبر شعبان‌پور در آئین افتتاح مرکز آموزشی IOEC خرمشهر با اشاره به تلاش خودجوش کارکنان تاسیسات دریایی و همراهی مسئولان محلی خرمشهر برای راه اندازی این مرکز اظهار کرد: باید به موضوع مهارت‌آموزی به شکل جدی‌تر پرداخته شود تا به اشتغال پایدار کمک کنیم.

وی از توجه به مقوله مهارت‌آموزی به عنوان مهمترین اختلاف میان دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های خارجی نام برد و افزود: داشتن مهارت فنی در صنعت همیشه حرف اول را می‌زند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به ضرورت فراگیری زبان خارجه به عنوان زبان اصلی صنعت تصریح کرد: فراگیری زبان خارجه حرکتی کاملا برنامه‌ریزی، مبتنی بر اصول و مبانی درست و برنامه‌ریزی شده است.

شعبان‌پور تصریح کرد: با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود در تاسیسات دریایی که بخش عمده آن مربوط به تاسیسات دریایی پارس جنوبی و مؤثر در توسعه آن است، این مرکز آموزشی می‌تواند ما را در جذب نیروهای فنی مورد نیاز کمک کند.

به گفته وی انجام این کار به برنامه‌ریزی مسئولان این مرکز آموزشی برای شناسایی رشته‌های مورد احتیاج واحدهای صنعتی در منطقه و آموزش افراد نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس یادآور شد: مرکز آموزش IOEC خرمشهر متعلق به تمام کشور است و از این‌رو باید فکری مناسب برای اشتغال دانش‌آموختگان این مرکز داشته باشیم.

شعبان‌پور با اشاره به اینکه شرکت نفت و گاز پارس جنوبی دارای چهار سکوی نفتی است، گفت: باید برنامه‌ریز برای استفاده از نیروهای دانش آموخته این مرکز متناسب با نیازها انجام شود.

این مسئول با تاکید بر وجود هوش، ذکاوت و استعدادهای فراوان در منطقه افزود: باید به سمتی برویم تا از مزیت‌های موجود در مجموعه مخازن نفتی در داخل و خارج از کشور (عراق) بتوانیم، بهره کافی را ببریم.

وی متذکر شد: راه‌اندازی مرکز آموزشی ioec خرمشهر می‌تواند در زمینه رسیدن به اهداف تعیین شده و بهره برداری از مزیت‌های فنی سکوها و تاسیسات دریایی که بالاترین فن‌آوری را به لحاظ فنی و تخصصی دارند، کمک حال باشد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آغاز به کار این مرکز به عنوان فرصتی مناسب برای حرفه‌آموزی و استفاده از فضا و ظرفیت‌های موجود نام برد.

* ارائه آموزش‌های مهارتی گره گشای بیکاری در خرمشهر است

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی می‌تواند گره گشای رفع بیکاری بخشی از شهروندان خرمشهری شود.

عبدالله سامری در آئین افتتاح مرکز آموزش ioec خرمشهر با قدردانی از تلاش تمام کسانی که برای راه اندازی این مرکز آموزشی تلاش کرده‌اند اظهار داشت: تاکنون هیچ برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از توان و ظرفیت منابع انسانی به ویژه نسل جوان شهر نشده که این مسئله ضرورت توجه و اهتمام مسئولان امر را به این موضوع جدی‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: مردم خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس دین خود را به نظام و انقلاب به خوبی ادا کرده و اینک زمان آن است که مسئولان نظام فکری به حال این شهر و مردمانش کنند.

به عقیده نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی می‌تواند گره گشای رفع بیکاری بخشی از شهروندان خرمشهری شود.

در ادامه این آئین، خانم‌ها آل عامر و حمید به عنوان مسئولان بخش دانش آموزی و اساتید به نمایندگی از آنان خواسته‌هایشان را از مسئولان حاضر در جلسه، در زمینه تلاش برای رفع مشکل بیکاری و ارائه امکانات لازم آموزشی و تجهیزاتی خواستار شدند.

در آئین افتتاح مرکز آموزشی ioec خرمشهر مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، مدیرعامل شرکت و نفت و گاز پارس، مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان شهری حضور داشتند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار