تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۹۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امکان صادرات محصولات کشاورزی خوزستان به کشورهای همسایه
فرماندار ویژه دزفول از فراهم شدن امکان صادرات محصولات کشاورزی شمال خوزستان به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: صدور 10هزار تن محصولات کشاورزی این منطقه به روسیه هدف گذاری شده است.

حبیب اله آصفی روزسه شنبه در نشست کارگروه کشاورزی شهرستان دزفول این محصولات را شامل انواع تولیدات باغی، زراعی و صیفی نام برد و افزود: با توجه به کاهش فعالیت های اقتصادی بدلیل نا آرامی دربرخی کشورهای همسایه و به لحاظ ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی منطقه شمال خوزستان برنامه ریزی های لازم برای به دست گرفتن بازار حوزه خلیج فارس در حال انجام است.

معاون استاندار خوزستان افزود: در همین ارتباط صادرات 15 هزار تن محصول به کشور کویت نیز برنامه ریزی شده است.

آصفی به ضرر و زیان وارده به بخش کشاورزی دزفول ناشی از نا آرامی های کشور اوکراین و برخی تنش های سیاسی اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی دزفول با تولید دو میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی این ظرفیت را دارد تا نیاز گل و محصولات کشاورزی کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین کند و در این راستا برنامه هایی در دست اجراست.

وی کشاورزی را محور اصلی فعالیت های اقتصادی در منطقه برشمرد و افزود: افزایش 10 درصدی صادرات محصولات کشاورزی دزفول برای امسال هدف گذاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز در این نشست از اتمام عملیات کشت محصولات تابستانه در سطح 45 هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین سطح زیر کشت محصولات تابستانه در دزفول کشت ذرت دانه ای با 30 هزار هکتار سطح زیر کشت است.

احمد زارعی از عقد قرار داد کشت محصول چغندر قند در سطح یک هزار و 500 هکتار با کارخانه قند اصفهان خبر داد و افزود: قرارداد کشت چغندر قند در سطح یکهزار هکتار دیگر از مزارع دزفول با کارخانه قند نقش جهان به توافق نهایی نرسید.

وی همچنین با اشاره به خسارت وارده به کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری بر استمهال وام بانکی کشاورزان تاکید کرد و گفت: طبق قانون بانک ها موظف اند به منظور کمک به کشاورزان خسارت دیده باز پرداخت وام های کشاورزی را برای مدت سه سال تمدید کنند.

زارعی کل تسهیلات پرداختی به کشاورزان دزفول را 920 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان از بانک های عامل انتظار می رود به کشاورزان خسارت دیده فرصت دهند تا بتوانند بدهی خود را به بانک پرداخت کنند.

شهرستان دزفول در شمال استان خوزستان 82 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و سالانه دو میلیون تن محصول از این زمین ها برداشت می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار