تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۹۶۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی کتابخانه‌ای در روستای سد شاوور
ريیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوش از اهدای یک باب ساختمان جهت بهره‌برداری کتابخانه عمومی توسط یکی از خیرین این شهرستان خبر داد.

رضا جوروند گفت: خیرین شهرستان شوش یکی از بزرگترین سرمایه‌های معنوی کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان هستند که تاکنون کمک‌های بسیار زیادی را به کتابخانه‌های عمومی کرده‌اند.

وی افزود: خیرین این شهرستان با کمک‌های خود به حوزه فرهنگ در تلاش هستند که بتوانند با کمک‌های حود عرصه فرهنگی این شهرستان را بهبود بخشند و در این را از هر راهی از جمله اهدای زمین، اهدای ساختمان، اهدای تجهیزات، کمک‌های نقدی، اهدای کتاب و... بوده به کتابخانه‌های عمومی یاری رسانده‌اند.

جوروند گفت: خوشبختانه در سال جاری توسط یکی از خیرین بزرگوار شهرستان یک باب ساختمان با زیربنای 150 مترمربع و مساحت 250 مترمربع برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستای سد شاوور از توابع شهرستان شوش اهدا کرد که به زودی از طریق اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان این کتابخانه مجهز و برای بهره‌برداری در این روستا افتتاح خواهد شد تا عموم مردم منطقه بتوانند از نعمت کتاب و کتابخانه بهره‌مند شوند.

ريیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوش بيان کرد: خانم سیده مطرا موسوی، خیر روستای سد شاوور، هدف خود را از این اقدام خداپسندانه گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ارتقای وضعیت فرهنگی، رشد نسلی آگاه و کتابخوان در این کتابخانه و کمک به دانش آموزان و جوانان روستا برای استفاده از کتاب و کتابخانه بیان کرد و اعتقاد دارد کتاب و کتابخانه‌ به عنوان سرمایه‌های علمی و فرهنگی نسل جوان و نوجوان مورد نیاز ضروری هر منطقه است.

جوروند با اشاره به جمعیت 3000 نفری روستای سد شاوور گفت: گسترش فضاهای فرهنگی در روستا‌ها موجب تحکیم فرهنگ غنی روستا‌ها، تربیت نسلی آگاه با اطلاعات عمومی بالا، ارتقای فرهنگ عمومی روستا، رشد علمی منطقه و... می‌شود که در نهایت این عمل موجب ساخت ایرانی آباد خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار