تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۹۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار خبر داد :
بازنگری آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار
مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تنظیم سند سیاسی برای حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان و بازنگری آیین نامه فعلی در این خصوص خبر داد.

روزبه کردونی در نشست سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان در معرض آسیب که بعد از ظهر روز گذشته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه نهادهای اجتماعی فعال در حوزه کودکان کار و خیابان از ظرفیتهای بزرگ کشور هستند گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی و نهادهای مدنی بتوانیم با اتخاذ سیاست‌های راهگشا از آلام این کودکان بکاهیم.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت کودکان از جمله اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم است و مورد تاکید دکتر ربیعی است، به همین خاطر شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان پس از هشت سال تعطیلی در آذرماه سال 92 تشکیل جلسه داد. جلسه دوم شورا نیز در فروردین ماه امسال برگزارشد و مصوبات خوبی داشت.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تنظیم سند سیاسی برای حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان و بازنگری آیین نامه فعلی در این خصوص اشاره و اظهار کرد: این دو اقدام با کمک فعالان سازمان‌های مردم نهاد در حال انجام است. به نظر می‌رسد سند سیاستی در حال اتمام باشد و بازنگری در آیین نامه فعلی ساماندهی کودکان کار و خیابان به زودی به اتمام خواهد رسید.

کردونی افزود: این سند سیاستی و متن بازنگری شده آیین نامه برای سازمان‌های مردم نهاد فعال در این خصوص ارسال می‌شود تا نظرات آنها نیز منعکس شود و نتیجه این دو اقدام مهم حاصل یک خرد جمعی باشد.

وی با بیان اینکه شاید یکی از معانی نامگذاری امسال به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» حرکت به سمت مشارکت بیشتر مردم باشد که دولت یازدهم نیز این مهم را در راس سیاست‌های خود قرار داده است، گفت: امیدواریم برگزاری نشست‌هایی از این دست سرآغاز حرکت‌های موثر در راستای کاهش مشکلات کودکان کار و خیابان باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار