تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۹۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادواره سردار شهید مجید سیلاوی برگزار شد
یادواره سردار شهید مجید سیلاوی فرمانده عملیات سپاه حمیدیه و فرمانده عملیات محور کرخه نور امروز (پنجشنبه) در مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام حمید سیلاوی امام‌جمعه چوئبده آبادان و برادر این شهید در این یادواره با بیان اینکه عزیزان خود را در راه عزیزترینمان یعنی دین، مذهب و ولایت فدا کرده‌ایم، گفت: وصیت‌نامه شهدا بیانگر آرمان‌هایی است که هر آنکس به آن تمسک جوید پیروزی قطعی نصیب او خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید سیلاوی در وصیت‌نامه خود بر سه نکته اساسی توحید، وحدت و ولایت تاکید داشت، افزود: به منظور درک وجود خداوند تبارک و تعالی باید برای او جهاد کرد. جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز وحدت میان همه مردم ایران بود. حماسه‌ آفرینی‌های حزب‌الله لبنان و حماس در غزه با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران و حماسه‌سازی هشت‌ساله رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بوده است.

سیلاوی‌ با تاکید بر اینکه ولایت‌مداری وحدت میان مردم را امکان‌پذیر کرده گفت: ولایت فقیه رقیقه ولایت ائمه‌اطهار(ع) است و ولایت‌مداری آرامش دنیا را در بر خواهد داشت. قیام مردم بحرین، یمن و همه مستضعفین جهان از برکت وجود این شهدا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی، خطیب کشوری نیز با بیان اینکه ایران اسلامی اسرائیل را به زانو کشانده و الگوی مبارزان فلسطینی محسوب می‌شود، گفت: کلید فتح منطقه همانا مقاومت است.

وی یادواره‌ها را محل احیای امامزادگان انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: همان خونی که در دین اسلام به عنوان یکی از نجاسات مطرح می‌شود اگر در راه خدا ریخته شود شاهد و شفیع محسوب می‌شود. خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم براساس آیه 41 سوره نسا «فَکَیْفَ إِذَا جِئْنَا مِن کُلِّ أمَّةٍ بِشَهِیدٍ وَجِئْنَا بِکَ عَلَى هَؤُلاء شَهِیدًا؛ پس چگونه است [حالشان] آنگاه که از هر امتى گواهى آوریم و تو را بر آنان گواه آوریم» والاترین مقام یعنی شاهد از آدم تا قیامت را به پیامبر اسلام(ص) اتلاق فرموده و براین اساس شهید نیز مقام شفاعت دارد مقامی که خداوند خود آن را به شهدا اعطا فرموده است.

موسوی با بیان اینکه هر مقوله‌ای در دنیا دارای وزنی است؛ «وَالْوَزْنُ یَوْمَئِذٍ الْحَقُّ فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِینُهُ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ و در آن روز سنجش [اعمال] درست است پس هر کس میزانهاى [عمل] او گران باشد آنان خود رستگارانند(8/اعراف)، گفت: اگر درک زنده بودن شهدا برای انسان امکان‌پذیر نیست به معنی مرده انگاشتن آنها نیست. خداوند دو نوع لشکر عام و خاص دارد که شهدا لشکر خاص، سربازان و اعضای ستاد خداوند هستند.

وی ادامه داد: در حوزه اندیشه و علم ارزش علم به معلوم است و معلوم شهدا توحید است. حب و عشق در حوزه انگیزش، ارزشی به میزان محبوب دارد و محبوب شهید خداوند است و این همان قیمت شهید است. خداوند انسان‌های را برای تجارت خلق کرده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید آیا شما را بر تجارتى راه نمایم که شما را از عذابى دردناک مى‏‌رهاند(10/صف)» و شهدا با تقدیم مال و جان خود به پروردگار عالم بهترین تجارت در دنیا و آخرت را انجام داده‌اند.

موسوی عنوان کرد: خون شهدا حرمت دارد و از سوی دیگر آبروبر است هرآنکه کس نظام جمهوری اسلامی که متعلق به شهداست بی‌حرمتی کند از آنجا که شهید ثارالله محسوب می‌شود بنیان آنان را از جا می‌کند همراهی با شهدا به معنای اطاعت از خداوند،‌ پیامبر و حرکت در مسیر ولایت و رهبری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران اسلامی اسرائیل را به زانو کشانده و الگوی مبارزان فلسطینی محسوب می‌شود چرا که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ابایی نداریم که بگویم به فلسطین کمک می‌کنیم کلید فتح منطقه مقاومت است.

شهید سیلاوی یکی از شهدای محوری هشت سال دفاع مقدس است که ویژگی‌های اخلاقی، دینی و مذهبی از جمله خصلت‌های بارز این شهید بوده است.

شهید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و معاون سردار شهید هاشمی، سردار هور و فرمانده عملیات کرخه نور بوده است که دوازدهم شهریور سال 1360 حین همین عملیات به شهادت رسید.

در این یادواره از پدر شهید مجید سیلاوی و فروغی‌نیا، همرزم شهید سیلاوی نیز تجلیل شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار