تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۹۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظریف در گفت‌وگو با شبکه سه سیما
آمریکایی‌ها در مبارزه با داعش جدی نبوده‌اند
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها تا امروز در مبارزه با داعش جدی نبوده‌اند. محمدجواد ظریف مبارزه با تروریسم و افراط را نیازمند همکاری بین‌المللی دانست.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز -یکشنبه- در گفت‌وگو با شبکه سه درباره همکاری ایران با آمریکا برای نابودی داعش گفت: آمریکایی‌ها تا امروز خیلی در این بحث جدی نبودند به خاطر معیارهای دوگانه‌ای که داشتند، اینها مدت‌ها از داعش در سوریه به اشکال مختلف حمایت کردند و الان نمی‌توانند تصمیم بگیرند شعارهایی که پشت سر هم مطرح کردند و خودشان را گرفتار آن شعارها کردند امروز با آن شعارها چکار کنند این گروه خطرناکی است که یک روز خطر آن متوجه عراق بود بعد به سوریه و دوباره به عراق پرداخته و فردا این خطر متوجه سایر کشورهای منطقه و شاید سراسر منطقه باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: احساس می‌کنم هنوز تصمیم جدی و فهم و درک جدی از میزان این خطر ایجاد نشده که وارد حرکت جدی علیه این گروه شوند.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا متوجه این خطر بوده و اینکه رئیس جمهور سال گذشته پیشنهاد جهان علیه خشونت و افراط را بیان کرد با عنایت به شناخت واقع بینانه از این خطر بود.

وزیر خارجه با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری همواره بر خطر تحجر و افراط تأکید کرده‌اند، عنوان کرد: ما کاملا آشنا هستیم و از ابتدای این حرکت وحشیانه در کنار مردم عراق چه مردم شیعه چه برادران و خواهران اهل تسنن و چه برداران و خواهران کرد در عراق بودیم و توانستیم با همکاری مانع از گسترش این خطر شویم، ولی این خطر کل منطقه را تهدید می‌کند و نیاز به یک همکاری بین‌المللی دارد.

ظریف مهمترین آرزویش را این دانست که خدا عاقبت همه را به خیر کند و افزود: آرزو دارم در این چند صباحی که خدا این مسئولیت و وظیفه را برای خدمت به مردم به بنده عنایت کرده بتوانم از حقوق مردم ایران پاسداری کنم و شاید اگر خدا کمک کند مشکلات را کم کنیم.

وزیر خارجه درباره مهمترین دلواپسی‌اش عنوان کرد: مهمترین دلواپسی‌ام این است که خدا نکند آدم نتواند از پس مسئولیت بر بیاید و در برابر مردم و خدا و اولیای خدا شرمنده شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بیان علت آرامشی که در کلام و رفتارش است، خاطرنشان کرد: همه ما آرامشمان از این است که به خدا و معصومین توکل و توسل داشته باشیم و هر بار دلم می‌گیرد یاد این آیه می‌افتم الیس الله بکاف عبده و این آیه دل آدم را قرص می‌کند.

وی با بیان اینکه ظهر امروز با وزیر خارجه دانمارک که به مشهد آمده ناهار کاری خواهد داشت، عنوان کرد: ایشان به مشهد آمده چون امروز جلسه هیأت دولت در مشهد است و دیشب وقتی وارد شده به صحن‌ها مشرف شده و از جمعیت عظیم در صحن‌ها تعجب کرده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار