تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۹۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحات آموزش‌وپرورش درباره‌قیمت‌کتب‌درسی
قیمت کتب درسی امسال در برخی از پایه‌های تحصیلی با افزایش 100 و گاه 110 درصدی همراه است.

زمانی که قیمت کتب درسی برخی از پایه‌های تحصیلی را با قیمت کتب سال گذشته مقایسه می‌کنیم با افزایش قیمت 10 تا 17 هزار تومانی مواجه می‌شویم به عنوان مثال در رشته انسانی سال سوم متوسطه قیمت کتب درسی نسبت به سال گذشته 14 هزار تومان افزایش،در رشته تجربی سال سوم متوسطه قیمت کتب درسی نسبت به سال گذشته حدود 14 هزار تومان و در رشته ریاضی سال سوم متوسطه قیمت کتب درسی حدود 17 هزار تومان افزایش یافته است.
در رشته انسانی سال دوم متوسطه حدود 16 هزار تومان، رشته ریاضی سال دوم متوسطه 15 هزار تومان و رشته تجربی سال دوم متوسطه 15 هزار تومان افزایش قیمت کتب درسی را شاهد هستیم.

افزایش قیمت کتب درسی را از مدیر کل چاپ و توزیع کتب درسی وزارت آموزش و پرورش جویا شدیم.

سیداحمد حسینی مدیرکل چاپ و توزیع کتب درسی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش" قیمت کتب درسی برخی از پایه‌های تحصیلی در مقایسه با سال تحصیلی گذشته افزایش 100 تا 115 درصدی قیمت داشته است، دلیل این امر چیست؟" اظهار داشت: اواخر دولت دهم ارز با نرخ مرجع 1260 تومان در اختیار چاپخانه‌ها قرار می‌گرفت اما پس از مدتی ارز با نرخ مبادله‌ای 2700 تومان در اختیار چاپخانه‌ها قرار گرفت از زمانی که ارز با نرخ مبادله‌ای 2700 تومان در اختیار چاپخانه‌ها قرار گرفت این موضوع باعث افزایش قیمت کتب درسی شد.

وی افزود: در گذشته قیمت کتب درسی بسیار پایین بود به گونه‌ای که گاهی یک کتاب با قیمت 500 تومان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گرفت و این به دلیل استفاده چاپخانه‌ها از ارز مرجع با نرخ 1260 تومان بود. هم اکنون قیمت‌ کتاب‌های درسی به قیمت واقعی خود تبدیل شده است.
مدیرکل چاپ و توزیع کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: افزایش دستمزد کارگران و افزایش هزینه‌های آب و برق از سایر دلایل افزایش قیمت کتب درسی است.

حسینی بیان کرد: کتاب‌های درسی در چاپخانه‌های بخش خصوصی تولید می‌شود و تمام درآمد حاصل از کتب درسی در اختیار چاپخانه‌ها قرار می‌گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار