تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۹۹۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از پنجاه و سومین جلسه شورای شهر اهواز؛
چه کسی گفته زن ها نمی توانند رئیس باشند؟ / اعضاء وفای به عهد داشته باشند
توقع نداشتم برخی اعضای شورا به عنوان عصاره شهر اهواز وفای به عهد نداشته باشند؛ ما افراد معمولی نیستیم و هرگونه بدقولی، مطلوب مردم اهواز و اعضای شورا نیست / در سال گذشته و سال جاری، به جهت تکلیفی که احساس کردم داعیه ریاست شورا را داشتم و عدم موفقیت خود را در سال گذشته و احتمالا امسال، شکست احساس نمی کنم
خوزنیوز: بعداز ظهر امروز پنجاه و سومین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع با حضور اکثر اعضا برگزار شد.

ناجی سواری عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور جلسه شورا گفت: جایگاهی که ما در آن قرار داریم متعلق به مردم اهواز است و تمام حرکات و صحبت های اعضاء شورا در جلسات، مورد ارزیابی مردم قرار می گیرد. بنابراین سعی کنیم همیشه در چارچوب قوانین و مقررات و موازین شورا حرکت کنیم و تا در پایان دوره بتوانیم نمره خوبی از شهروندان دریافت کنیم.


وی افزود: با توجه به درایت و علم و تجارب تک تک اعضای شورای شهر اهواز، ما می توانیم جلسات خوب و صمیمانه ای داشته، مشکلات موجود را برطرف کنیم و نگذاریم مسائل به حاشیه کشیده شود.

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: هیاهو، فشار و تحکم هیچ گاه موجب تسلیم افراد نمی شود پس بهتر است باهم صحبت کنیم تا مشکلات به اتمام برسد.

پس از آن زیبا صالح پور دیگر عضو شورای شهر صحبت هایی ارائه کرد و گفت: به عنوان یکی از 21 عضو شورای شهر امیدوارم شرایطی فراهم شود که هر 21 عضو شورا با همدلی، همفکری و همراهی در تصمیمی که قرار است در روزهای پایانی شهریور ماه اتخاذ شود به بهترین شکل عمل کنند.

زیبا صالح پور، عضو شورای شهر اهواز

وی افزود: در سال گذشته و سال جاری، به جهت تکلیفی که احساس کردم داعیه ریاست شورا را داشتم و عدم موفقیت خود را در سال گذشته و احتمالا امسال، شکست احساس نمی کنم. اما در فرایندی که تاکنون طی شد، با مسائلی برخورد کردم که انتظار آن نمی رفت و صحبت هایی که امروز به آ ن ها  اشاره می کنم در راستای همدلی و انتظار است.

عضو شورای شهر یادآور شد: توقع نداشتم برخی اعضای شورا به عنوان عصاره شهر اهواز وفای به عهد نداشته باشند؛ ما افراد معمولی نیستیم و هرگونه بدقولی، مطلوب مردم اهواز و اعضای شورا نیست.

صالح پور سپس به موضوع زنان اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر سخنانی شنیدم که چون خنجر بر قلبم نشست. اگر من به عنوان کسی که افتخار دارد با پشتوانه 43 سال سابقه حضور در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بالاترین میزان آراء را از مزدم فهیم شهر اهواز بگیرد نامم به عنوان رئیس شورا مطرح شود این دور از انتظار است؟

وی ادامه داد: بدترین پاسخی که از اعضای شورا شنیدم آن بود که: «شما سوابق و توان خوبی دارید، اما متاسفم بگویم که یک زن هستید!» البته افراد کمی این نگاه را داشتند.

این عضو شورای شهر افزود: این مطلب را نه به خاطر خودم، بلکه به خاطر تمام زنانی که با عشق وارد این عرصه می شوند و وطن خود را دوست دارند می گویم: مگر زن بودن جرم است؟ مگر مردم بدون آگاهی رأی خود را به یک زن داده اند؟

صالح پور تاکید کرد: هیچ یک از افرادی که در جایگاه شورای شهر قرار دارند بدون حمایت زن ها به این جایگاه تکیه نزده اند. نمی دانم این دیدگاه از کجا نشات گرفته که زنان نمی توانند رئیس باشند؟

وی عنوان کرد: همان طور که می دانیم امام (ره) زمانی فرمودند: «زنان باید در همه مقدرات اساسی کشور دخالت کنند.» آیا مقدرات اساسی فقط شامل آشپزی و همسرداری است؟ البته خود بهمار تربیت انسان در خانه افتخار می کنم اما مقدرات اساسی مفهوم دیگری دارد.

این عضو شورای شهر هم چنین گفت: مگر فراموش کردیم که در دولت قبلی، وزارت بهداشت به دست زنی به نام مرضیه وحید دستجردی سپرده شده بود و امام (ره) برای ارسال مهم ترین پیام خود به گورباچف خانم دباغ را به عنوان نماد زن مسلمان قرار داد پ، پس این افکار از کجا نشات می گیرد؟

صالح پور افزود: آیا اگر زنان و تشویق های آن ها در زمان جنگ نبود رزمندگان باز هم این حماسه ها را می آفریدند؟ بی شک خیر، پس این نگاه را عوض کنید.

وی خطاب به اعضای شورای شهر بیان کرد: اگر در زمانی که به دنبال کسب رأی بودید می گفتید ما مدیریت زنان را قبول نداریم رأی می گرفتید؟ بهتر است از ابتدا صادق باشید و به این مسئله اذعان کنید.

صالح پور در پایان تاکید گرد: بیایبد نگاه خود را تغییر دهیم.


سپس کاظم سواری، دیگر عضو شورای شهر به ارائه سخنانی پرداخت و گفت: همان طور که شورای شهر علاوه بر رعایت حقوق اقلیت به نام اکثریت هست، در شأن این جایگاه نیست که سخن از اقلیت اکثریت بیاوریم و کسی را متهم کنیم. مسائل اخلاقی فقط شامل نماز و روزه نیست و بسیاری از مسائل عملی را نیز دربرمی گیرد.

وی افزود: هرکس در جایگاه، سن، جنسیت و محل کار خود امتحان می شود و ما 21 نفر عضو شورای شهر تا چهار سال مورد امتحان الهی و اجتماعی قرار خواهیم گرفت. ما از مردم رأی اعتماد گرفته ایم و فرموش نکنیم چه وعده هایی مثل ایثار، از خودگذشتگی و صرف تمام وقت خود به خدمت کردن به مردم داده ایم.

سواری ادامه داد: اکنون چه شده که کاندیداها و کسانی که به کاندیدا شدن تمایل دارند همه برای ریاست شورا چانه زنی، رایزنی و پیگیری را شروع کرده اند، مگر این نیست که رئیس شورا تنها یک هماهنگ کننده است و مگر ای شخص حق رأی بیشتر یا توان انجام کاری را بدون هماهنگی اعضای شورا دارد؟

این عضو شورای شهر تاکید کرد: اگر این پیگیری ها به خاطر مقام است، باید تجدیدنظر کنیم زیرا ما پیروان حضرت علی (ع) در این مناصب وارد شدیم تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: من آرزو داشتم افراد برای رایزنی نزد من می آمدند و می گفتند شما رئیس شورا باش و دچار این کش و قوس و طناب کشی نمی شدیم. اگر هم کسی انتخاب شد نباید فردی ناراحت شود و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

سواری به عنوان آخرین نکته به افرادی که در حاشیه جلسات اعضای شورا شرکت دارند از جمله اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: ضمن تقدیر و تشکر از این افراد، رسانه ها زبان ما برای انعکاس مصوبات هستند و تقاضا دارم حرمت ها را هم حفظ کنند. شاید حتی انتشار برخی عکس ها در شأن مردم اهواز نباشد.

وی خطاب به رسانه ها گفت: باید حد و مرز خود را حفظ کنید و تلاش کنید بیشتر خوبیها را منعکس نمایید نه این که کاری کنید چالش ها افزایش یابند.

گفتنی است این سخنان سواری که با بداخلاقی ناصری، عضو دیگر شورا با یکی از عکاسان در حین عکاسی از حاشیه جلسه همراه شده بود، منجر به ترک جلسه از سوی برخی از خبرنگاران شد که در نهایت با وساطت سعادت نیا، خبرنگاران در ادامه جلسه حضور یافتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
3
4
زنده باد خانم صالح پور
مجیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
3
4
درود بر خانم صالح پور . لیاقت ریاست را دارد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
2
3
اگر یکی از خانم ها بشه بهتره صداقت کاری و زدوبند در خانم ها کمتره
خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
1
2
لطفا اعضای شورا از دوره های قبلی درس عبرت بگیرند . تنش خوب نیست مثل تیم های فوتبال هر روز یک مربی عوض نکنید.
دکتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
5
کسی باید بر مسند ریاست تکیه زند که توانایی مبارزه با فساد را که در شهرداری بیداد میکند را بگیرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
1
1
خانم صالح پور مطمئني اراي شما انتخابي بود
:
:
:
آخرین اخبار