تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۰۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران مجازات رژیم صهیونیستی را خواستار شد
جمهوری اسلامی ایران در جایگاه ریاست جنبش عدم تعهد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع حقوق کودکان در درگیری‌ها، مجازات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشستی ویژه حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه، آخرین وضعیت کودکان در مناطق درگیری جهان را بررسی کرد.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در این نشست با اشاره به تهاجم وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی که منجر به قتل 501 کودک و زخمی شدن 3000 خردسال در غزه شد، تاکید کرد: این جنایات نباید بدون مجازات بمانند.

غلامحسین دهقانی با اشاره به این واقعیت که «برغم تلاش‌های بین المللی، متاسفانه کودکان هنوز قربانیان اصلی جنگ‌ها و مخاصمات مسلحانه هستند»، به وضعیت کودکان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار سازمان ملل، در تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه حداقل 501 کودک کشته و 3000 کودک زخمی شدند و حداقل 373000 کودک که شاهد این تهاجم وحشیانه بوده اند، در حال حاضر شدیدا نیازمند خدمات روانپزشکی هستند.

وی با اشاره به تخریب کامل 22 مدرسه و آسیب دیدگی 219 مدرسه دیگر در جریان حمله صهیونیست‌ها افزود: اعضای جنبش عدم تعهد با استفاده از این فرصت از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که مسببان این جنایات و نقض حقوق بشر دوستانه بین‌المللی در جریان عملیات اخیر رژیم اسرائیل به غزه به مجازات برسند، به مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات پایان داده شود و عدالت برای قربانیان به اجرا درآید.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل درخواست جنبش عدم‌تعهد از همه طرف‌های درگیری‌های مسلحانه را احترام به مصونیت غیر نظامیان و بویژه زنان و کودکان، مدارس و بیمارستان‌ها و امدادرسانان دانست.

در این نشست شورای امنیت 63 کشور و از جمله 15 عضو این شورا در مورد ممنوعیت استفاده از کودکان در جنگ و نیز لزوم حفظ کودکان از جنگ و پیامدهای آن سخنرانی کردند.

ریاست ماه سپتامبر شورای امنیت را آمریکا بر عهده دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار