تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۷۰۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان:
24 قربانی شنا درکانال ها در سال 92؛ مردم خوزستان به هشدارها توجه نمی کنند
متاسفانه علیرغم دادن هشدارهای لازم، مردم خوزستان به توصیه ها مبنی بر عدم شنا در نقاط ممنوع توجه نمی کنند. سازمان آب و برق در مورد نقاط حفاظت نشده ای مثل کانال ها و رودخانه ها، وظیفه دارد هشدارهای لازم را به شهروندان بدهد اما از لحاظ مقابله فیزیکی، محدودیت هایی دارد؛ مثلا نمی تواند در تمام طول یک کانال 150 کیلومتری نیروی انسانی قرار دهد
خوزنیوز: معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: متاسفانه در اوقات تابستان با مشکل شنا در اماکن ممنوعه روبرو هستیم، به طوری که پارسال تنها 24 نفر به دلیل غرق شدگی در کانال های آب رسانی جان خود را از دست دادند

مصطفي شبه در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهار داشت: افراد به هیچ وجه مجاز به استفاده از کانال های آب رسانی برای شنا نیستند و در اماکن حادثه خیز، به دلیل تهدید جان شناگران علائم هشدار دهنده نصب شده است.

24 قربانی شنا درکانال ها در سال 92؛ مردم خوزستان به هشدارها توجه نمی کنند

وی افزود: کانال برای شنا نیست، بلکه به منظور تامین آب کشاورزی ایجاد می شود. هم چنین شرایط کانال به نحوی نیست که امکان شنا در آن وجود داشته باشد و افرادی که مقررات را رعایت نمی کنند آسیب می بینند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان این که شرایط شنا در رودخانه ها نیز به همین صورت است اظهار داشت: توصیه نمی کنیم غیر از جاهایی که توسط شهرداری ها به صورت حفاظت شده در اختیار شهروندان قرار می گیرد مردم درجای دیگری شنا کنند. شنا در رودخانه توجیهی ندارد زیرا آب آن جریانی ناپایدار و متغیر دارد و گاهی بهترین شناگران هم نتوانسته اند از رودخانه جان سالم به در ببرند.

شبه خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم دادن هشدارهای لازم، مردم خوزستان به توصیه ها مبنی بر عدم شنا در نقاط ممنوع توجه نمی کنند. سازمان آب و برق در مورد نقاط حفاظت نشده ای مثل کانال ها و رودخانه ها، وظیفه دارد هشدارهای لازم را به شهروندان بدهد اما از لحاظ مقابله فیزیکی، محدودیت هایی دارد؛ مثلا نمی تواند در تمام طول یک کانال 150 کیلومتری نیروی انسانی قرار دهد.

وی به تعداد 24 قربانی شنا در کانال های آب رسانی خوزستان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه اکثرا در اوقات تابستان با مشکل شنا در اماکن ممنوعه روبرو هستیم و گاهی نیز حوادثی روی می دهد و پرونده های قضایی زیادی در دادگاه داریم که در برخی از این پرونده ها در نهایت سازمان آب و برق نیز محکوم می شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در رابطه با اقداماتی که می توان در زمینه کاهش این حوادث انجام داد گفت: در بعد اطلاع رسانی جای کار زیادی وجود دارد و این موضوع باید در رسانه ها پررنگ تر نشان داده شود.

شبه عنوان کرد: ولی اعتراف می کنم که در بعد فرهنگ سازی هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و می توان با تهیه فیلم و عکس خطر شنا در اماکن ممنوعه را برای شهروندان بهتر ترسیم نمود. در حال حاضر به دلیل افزایش جمعیت شهری و روستایی این قبیل خطرات در حال افزایش است و ما نیز به آن واقفیم.

وی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه کنونی سازمان اظهار داشت: هم اکنون در حال هماهنگی برای تهیه تیزرهای آموزشی برای پخش از طریق صداوسیما هستیم؛ هم چنین در خود روستاها و محلات از طریق توزیع پوستر و بروشور و سایر راه ها در کاهش حوادث بکوشیم.
:
:
:
آخرین اخبار