تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۷۰۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آماری از هزینه های سرطانی در کشور
دبیر انجمن علمی کلینیکال آنکولوژی با اعلام اینکه در سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان پول داروی کشور بوده است، تاکید کرد: از این میزان 1200 میلیارد تومان برای داروهای سرطانی هزینه شده است.

 دکتر احمد عامری در نشست خبری نهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی که قرار است از 16 تا 19 مهر ماه جاری در محل کتابخانه ملی ایران برگزار شود، از دستگاههای تولید کننده اشعه ایکس به عنوان یکی از منابع تولید سرطان نام برد و گفت: برخی از این دستگاهها مربوط به 100 سال قبل هستند و به دلیل تحریمها نتوانسته‌ایم دستگاههای پیشرفته وارد کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش تکنولوژی رادیوتراپی، اظهار داشت: این نوع درمان هزینه بالایی دارد و امیدواریم با تدابیری که در معاونت درمان وزارت بهداشت اندیشیده می‌شود، هزینه درمان بیماران کاهش یابد.

دبیر انجمن علمی کلینیکال آنکولوژی در ادامه به هزینه های دارویی درمان سرطانها اشاره کرد و افزود: داروهای سرطان خیلی گران هستند و اثربخشی آنها نیز محدود است. با برگزاری این کنگره‌ها درصدد هستیم تا میزان اثربخشی را به روز کنیم که پزشکان انتخاب صحیح‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: سرطان انواع و مراحل متفاوتی دارد که از نظر تشخیصی و نوع درمان نیز متفاوت است ضمن اینکه نوع داروها نیز ممکن است متفاوت باشد مثلاً در مورد سرطان پستان غیرپیشرفته باید بالای 25 میلیون تومان هزینه کرد.

بهرام مفید دبیر علمی نهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی با تمجید از طرح تحول سلامت و کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی مراجعان بستری، اظهار داشت: علاوه بر کاهش فرانشیز دولت، هزینه‌هایی برای بهبود فضای فیزیکی بیمارستان‌ها اعم از نقاشی، پرده و ملحفه در نظر گرفته است اما مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که به دلیل تحریمها نتوانسته‌ایم دستگاه‌های پیشرفته را وارد کنیم.

وی افزود: در حال وارد کردن دستگاه پیشرفته هستیم و معاونت درمان قول داده است که این دستگاهها را تهیه کند از نظر درمانی سرعت ما سریع است اما با مشکلات غیردرمانی مواجه هستیم.

مفید با عنوان این مطلب که رشته کلینیکال آنکولوژی نیاز به فلوشیپ یا فوق تخصص دارد، گفت: از وزارت بهداشت می‌خواهیم ما را در این راستا یاری دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار