تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۷۰۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز لازم برای دانشگاه ایرانیان اخذ نشد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجوز لازم دانشگاه ایرانیان اخذ نشد.

حجت‌الااسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در حاشیه اختتامیه نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آئین‌نامه‌‌ کرسی‌های آزاد‌اندیشی اظهار داشت: با توجه به مطالبات رهبری و پیگیری‌های مستمری که برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بوده است آئین‌نامه جدید کرسی‌های آزاداندیشی آماده شده و در اولین یا دومین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به تصویب می رسد.

وی افزود: این آئین‌نامه زمینه بهتری را نسبت به گذشته برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها فراهم می‌کند.

محمدیان با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی مطالب رهبری از تشکل دانشجویی است یادآور شد: اینگونه نیست که دستگاه‌‌های رسمی کرسی‌های آزاداندیشی را برگزار کنند رهبری از ابتدا از تشکل‌های دانشجویی این مسئله را مطالبه کردند و ما نیز تلاش می‌کنیم بستر حضور تشکل‌ها را در کرسی‌های آزاداندیشی فراهم کنیم. خود تشکل‌ها باید وارد عرصه شوند و چنین فضایی را مطالبه کنند و با پیگیری‌های خود موانع را برطرف سازند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره ویژگی‌های وزیر علوم گفت: برای وزیر علوم باید پیشرفت کشور اصل باشد و شاخص اصلی در رشد و پیشرفت علمی برای او شاخص باشد.

محمدیان تصریح کرد:  مهمترین دغدغه وزیر علوم علاوه بر پیشرفت علمی دانشگاه‌ها باید این باشد که با حفظ اصول و ارزش‌ها نیاز دانشگاه‌ها را درباره نشاط فرهنگی و سیاسی برطرف کند و زمینه را برای حضور افکار متفاوت فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه تک صدایی در دانشگاه‌ها را مرگ دانشگاه می‌دانیم ادامه داد: وزیر علوم هر کسی که باشد باید فرصت را برای همه جریانات فرهنگی و سیاسی که در دانشگاه‌ها نظر دارند فراهم کند.

محمدیان درباره وضعیت دانشگاه ایرانیان نیز گفت: ما به عنوان نماینده ولی فقیه اظهار نظری درباره مجوز و یا عدم مجوز دانشگاهی نمی‌کنیم اما مجوزهای لازم دانشگاه ایرانیان متاسفانه اخذ نشده است و در جلسه آخر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح شد که مقدمات  آن کاملا طی نشده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار