تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۷۰۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات نجات غریق خوزستان:
ایمنی آب های آزاد استان متولی ندارد
متاسفانه در 10 سال اخیر، آمار متوفیان غرق شده در آب های استان افزایش چشمگیری داشته به طوری که در کشور از این لحاظ رتبه نخست را داریم و تعداد این افراد حتی بیش از غرق شدگان دریای خزر در شمال کشور می باشد / در برخی شهرها با وجود استخر، باز هم مردم تمایل دارند که در آب های طبیعی شنا کنند و باید به این نیاز مردم پاسخ داده شود
خوزنیوز: رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان گفت: یکی از مسائلی که در حال حاضر به دغدغه ما تبدیل شده است، بدون متولی بودن آب های آزاد استان از لحاظ ایمنای شناگران است.

حر حاجيان‌سعيدي در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز بیان داشت: متاسفانه در 10 سال اخیر، آمار متوفیان غرق شده در آب های استان افزایش چشمگیری داشته به طوری که در کشور از این لحاظ رتبه نخست را داریم و تعداد این افراد حتی بیش از غرق شدگان دریای خزر در شمال کشور می باشد.

ایمنی آب های آزاد استان متولی ندارد

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر 200 کشته ناشی از غرق شدگی در آب های استان داشتیم که رقم تأسف باریست.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان یادآور شد: به دو دلیل باید به دنبال کاهش تعداد بالای غرق شدگان باشیم؛ نخست جنبه انسانی آن است و هرکس مسئولیتی در این رابطه دارد به نوعی مقصر محسوب می شود. جنبه دوم جنبه مالی است زیرا به این تعداد کشته شدگان دیه زیادی نیز تعلق می گیرد و شاید این رقم یک رقم میلیاردی باشد.

وی عنوان کرد: در محدوده های طرح نجات غریق، تنها نهادی که می تواند ایمنی طرح را تأمین کند هیأت نجات غریق استان است و ناجیان این محدوده تنها باید ازسوی این هیأت تعیین شوند. در طرح ساحل علی کله ما حضور نداریم و افرادی که هم اکنون  به عنوان ناجی غریق در این ناحیه تعیین شده اند قایق رانند نه نجات غریق.

حاجیان ادامه داد: خود زمانی طرح سالم سازی را را قبول دارم که زیر نظر هیأت نجات غریق استان اجرا شود اما فردی که نه صلاحیت فنی و اخلاقی دارد، نه دارای مسئولیت است و نه مورد بازخواست قرار می گیرد ناجی غریق محسوب نمی شود.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان در رابطه با چگونگی اطمینان از صلاحیت ناجیان غریق استان گفت: اردیبهشت ماه هر سال به منظور بررسی صلاحیت افراد نجات غریق در استان برای فعالیت در استخرها و اماکن آبی، آزمونی برگزار می شود که این آزمون قرار است از این پس در ماه اسفند هرسال برگزار شود.

وی تأکید کرد: بارها با شهرداری دزفول و هیأات نجات غریق این شهر در این زمینه صحبت کرده ایم. اجرای طرح سالم سازی یک ناحیه از ساحل رودخانه دزفول زیرنظر هیأت نجات غریق استان، هیچ هزینه ای برای شهرداری ندارد و از طریق اختصاص دادن یک باب مغازه در همان نقطه تأمین اعتبار می شود.

حاجیان گفت: همین چند روز پیش متأسفانه یکی از شناگران در رودخانه دز جان خود را از دست داد و هیچ کس نیز به داد او نرسید.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان عنوان کرد: درآمدزایی شهرداری دزفول در ساحل علی کله بالاست و برای تأمین ایمنی این نقطه مشکلی ندارد. طرح سالم سازی آب ها باید نه تنها در دزفول، بلکه در آب خای سراسر استان ایجاد شود و امری الزامی است.

وی در رابطه با بحث بهداشت کانال ها و سایر اماکن آبی استان متذکر شد: در رابطه با بهداشت آبی که در معرض نورآفتاب است هیچ نوع نگرانی وجود ندارد و مردم خیالشان از این بابت راحت باشد؛ چیزی که مهم است ایمنی شناگران است.

حاجیان ادامه داد: پیشنهادی که ما داریم این است که در شهرهایی مثل اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر، شوشتر و مسجدسلیمان که آب های آزاد وجود دارد و مورد استقبال شناگران قرار میگیرند، شهرداری با هماهنگی نهادهای دارای صلاحیت طرح هایی مخصوص شنا ایجاد کند. از جمله مزایای این طرح ها این است که موجب درآمدزایی شهرداری نیز خواهد شد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان تاکید کرد: در برخی شهرها با وجود استخر، باز هم مردم تمایل دارند که در آب های طبیعی شنا کنند و باید به این نیاز مردم پاسخ داده شود.

وی به وجود 2 عضو خوزستانی تیم ملی پنج نفره انجات غریق اعزامی به فرانسه اشاره کرد و افزود: 40 درصد تیم ملی را شناگران خوزستانی تشکیل می دهند و این به معنای آن است که در خوزستان ناجی غریق خوب کم نداریم.
:
:
:
آخرین اخبار