تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۰۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرخ بیمه ثالث براساس قیمت خودرو خلاف است
رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اعلام اینکه تعیین قیمت بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه بر اساس قیمت خودرو خلاف است و قوانین و مقررات این اجازه را به ما نمی‌دهد، گفت: تمام تلاشمان را برای حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه شخص ثالث انجام می‌دهیم.

محمدابراهیم امین در مورد تعیین نرخ بیمه شخص ثلث بر اساس قیمت خودرو توسط برخی شرکت های بیمه گفت: براساس ضوابط و مقررات بیمه ای نرخ بیمه شخص ثالث هیچ ارتباطی با قیمت خودرو ندارد و طبق اصلاح قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال 87 و آئین نامه ماده 8 قانون، چارچوب قیمت گذاری شخص ثالث بر اساس نوع خودرو و کاربری آن است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه تخفیفات هم بر اساس عدم خسارت خودرو، سابقه و پرونده بیمه ای است و ارتباطی بین تعیین حق بیمه با قیمت خودرو وجود ندارد، افزود: اینکه شرکت های بیمه، نمایندگی ها یا شعب دست به این اقدام بزنند، تخلف است و از مردم می خواهیم که به ما گزارش بدهند.
 
وی همچنین از ایجاد سامانه ای برای دریافت و رسیدگی به شکایت های صنعت بیمه در هر زمینه ای در ارتباط با عملکرد نمایندگان و کارگزاران بیمه و رسیدگی و پاسخ به آنها و همچنین انطباق این سامانه با سامانه درونی شرکت های بیمه خبر داد.

رئیس شورای عالی صنعت بیمه اضافه کرد: حق بیمه های خودروها در جدولی توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده است و نمایندگی ها و شرکت های بیمه موظفند که آن را در معرض دید مراجعان قرار دهند. البته امکان چک کردن قیمت بیمه نامه از طریق سایت های شرکت های بیمه وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: تعیین قیمت بیمه شخص ثالث توسط شرکت های بیمه بر اساس قیمت خودرو خلاف است و قوانین و مقررات این اجازه را به ما نمی دهد.

امین همچنین در مورد حذف مالیات بر ارزش افزوده از بیمه شخص ثالث اظهار داشت: این موضوع باید در تعامل و ارائه گزارش و رونداصلاح قانون مالیات در نظر گرفته شود و اگر اصلاح قانون در دستور کار باشد ما هم تلاشمان را در این زمینه انجام خواهیم داد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: بیمه شخص ثالث
:
:
:
آخرین اخبار