تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۰۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كشت كنجد در 17 هزار هكتار از اراضي خوزستان
رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان از كشت محصول كنجد در سطح بيش از 17 هزار و 500 هكتار از اراضي خوزستان خبر داد.

كيخسرو چنگلوايي در اين‌باره اظهاركرد: كنجد از جمله دانه‌هاي روغني است كه جهت تناوب زراعي در استان خوزستان از آن استفاده مي‌شود.

وي افزود: در صورت توسعه صنايع تبديلي و تكميلي مرتبط با اين محصول سطح زير كشت آن از قابليت توسعه چندين برابري برخوردار است.

چنگلوايي بيشترين سطح زير كشت محصول را در شهرستان‌هاي اهواز، دشت آزادگان، بهبهان و رامهرمز اعلام و خاطر نشان كرد: با توجه به متوسط عملكرد 800 كيلگرم در هر هكتار انتظار مي‌رود حدود 14 هزار تن كنجد توليد شود. اين محصول علاوه بر استفاده به منظور استحصال روغن در تهيه محصولاتي همچون حلوا كنجدي، ارده، شيريني‌پزي، نانوايي و حتي صنايع داروسازي نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

وي از سرمايه‌گذاران استان درخواست كرد تا با سرمايه‌گذاري در زمينه صنايع تبديلي و تكميل مرتبط با اين محصول ضمن فراهم كردن موجبات توسعه كشت اين محصول، در ايجاد اشتغال مولد در استان سهيم باشند.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان از آمادگي اين سازمان براي حمايت از سرمايه‌گذاران راغب به سرمايه‌گذاري در اين بخش خبر داد و افزود: مديريت صنايع كشاورزي اين سازمان آماده راهنمايي، مشاوره و هر گونه حمايت از سرمايه‌گذاران و فعالان در بخش صنايع مرتبط با اين محصول است.
:
:
:
آخرین اخبار