تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۰۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :
سیاست های اقتصاد مقاومتی در خوزستان باید متناسب با ظرفیت های استان تدوین شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی در خوزستان باید متناسب با ظرفیت های جغرافیایی، فرهنگی ، اقتصادی و منابع انسانی این استان تدوین شود.

محسن رضایی روز یکشنبه از طریق ویدئو کنفرانس در کارگروه علمی آموزشی اقتصاد مقاومتی که در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: درخوزستان ظرفیت های بسیاری در بخش نفت ،گاز و پتروشیمی وجود دارد، اما مشکل اصلی این استان بیکاری جوانان است.

وی افزود: اگر می خواهیم درآمدهای نفتی خوزستان به بیش از 10 میلیارد دلار افزایش یابد باید به استاندار اختیارات کامل داده شود،به گونه ای که مدیرعامل مناطق نفتخیر جنوب به پیشنهاد استاندار خوزستان انتخاب شود.

رضایی اظهار کرد: یکی از پیشنهادات ارایه شده به دولت این است که اختیار نفت و گازی که در خوزستان سوزانده می شود به استاندار داده شده تا با تبدیل شدن، درآمد حاصل از آن به خوزستان تعلق گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: خوزستانی ها در کنار زر و گنج زندگی می کنند اما مشکلات اقتصادی در این استان بسیار زیاد است.

رضایی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه در حال تنظیم است افزود: مسوولیت تنظیم برنامه ششم توسعه با مجمع تشخیص مصلح نظام است و پس از تنظیم ،این برنامه برای بررسی و تایید به رهبر معظم انقلاب تقدیم می شود.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جلویگری از نوسانات و فراز و نشیب های اقتصادی، عبور از تحریم ها و برنامه ریزی اقتصادی برای آینده کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولت یازدهم تلاش بسیاری برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد اظهار کرد: خوشبختانه دکتر روحانی رییس دولت تدبیر و امید و همچنین وزاری دولت تلاش های بسیاری برای همراهی و حل مشکلات بخش صنعت کشور داشته اند.

رضایی افزود: بی شک همراهی دولت در این بخش می تواند کمک خوبی برای رسیدن به اهداف مطرح شده در اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان اینکه بنگاه های کوچک اقتصادی کشور در بخش بازاریابی قدرت زیادی ندارند گفت: یکی از راه حل های رفع مشکل این بنگاه ها این است که دولت از طریق تعاونی، تسهیلاتی در اختیار بنگاه ها قرار دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بنگاه های کوچک 80 درصد اقتصاد کشور از نظم حجم اقتصادی را به خود اختصاص داده اند اما به دلیل وجود واسطه ها و ناتوانی در امر بازاریابی مشکلات بسیاری دارند.

در این جلسه مسوولان استانی حاضر، سوالاتی را در خصوص برنامه ششم توسعه و همچنین سیاست های اقتصاد مقاومتی مطرح کردند.

اخبار مرتبط :

خوزستان اقتصادی ترین استان کشور است
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار