تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۰۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان:
موضوع‌سلامت در ردیف اولویت دوم کشور قرار داد
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: دولت یازدهم همه توان خود را برای ساماندهی طرح ملی سلامت وقف کرده و در این راه بسیاری از چالش های مرتبط با مقوله سلامت و درمان را از سر راه برداشته است.

دکتر داریوش پناهی زاده روز یکشنبه با بیان اینکه دولت ، موضوع سلامت را از اولویت هفتم در ردیف اولویت دوم کشور قرار داد و در اجرای طرح تحول نظام سلامت از همه ظرفیت های موجود کشور استفاده کرد افزود: با اجرای این طرح که نخستین گام آن با موفقیت در بیمارستان های دولتی اجرایی شده است پرداختی از جیب مردم به شدت کاهش یافته است.

وی گفت: بسیاری از قشرهای متوسط و کم درآمد مردم به علت هزینه های سرسام آور درمان ، برای درمان یکی از اعضای خانواده های خود به زیرخط فقر قرار می گرفتند ولی با اجرای طرح تحول نظام سلامت موضوع درمان ، آنچنان نگران کننده نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ، اجرای طرح تحول نظام سلامت را اقدامی مبارک و راهگشا برای مردم توصیف کرد و گفت: انجام یک عمل جراحی که قبلا' یکصد میلیون ریال هزینه داشت ، هم اکنون پنج میلیون ریال آن بر دوش خانواده هاست و این بدین معنی است که بخش مهمی از هزینه های درمان که گاهی تا 95درصد می رسد بر دوش دولت است.

دکتر پناهی زاده به کیفیت اجرای طرح تحول سلامت در گام نخست این طح اشاره کرد و گفت: تمام تجهیزات و داروهای مورد نیاز بیماران بستری برعهده بیمارستان است و همراهان بیمار هیچ مسوولیتی در قبال خرید و تهیه داروهای مورد نیاز ندارند که این نیز تا حدود زیادی نگرانی های خانواده ها را برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح 790قلم دارو زیرپوشش سازمان بیمه گر از جمله بیمه سلامت قرار گرفته است افزود:داروهای گران قیمتی همچون بیماری ها ام اس و سرطانی زیرپوشش بیمه قرار گرفته و از این بابت نگرانی ها مردم به حداقل رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه این مدیریت تاکنون همراهی خوبی در اجرای درست طرح تحول نظام سلامت داشته است افزود: همه دستگاه های ذیربط در اجرای صحیح این طرح با دولت و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تمام توان خود را بکار گرفتند.

دکتر پناهی زاده ، نظام سلامت را نماد اصلی عدالت اجتماعی خواند و گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان دومین تولیدکننده درمان ، نقش آفرین اصلی نظام سلامت در کشور است.

حدود 57درصد جمعیت 4.6میلیون نفری خوزستان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار