تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۰۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گردهمایی شهرداران و مدیران ستادی استانداری خوزستان در اهواز برگزار شد
گردهمایی یک روزه شهرداران و مدیران ستادی استانداری خوزستان با حضور احمد سیاحی معاون امور عمرانی استاندار خوزستان و اعضای شورا و هیات مدیره  سازمان همیاری و شهرداریهای این استان در سالن همایش شهید هاشمی برگزار شد.

در این نشست  احمد سیاحی  معاون امور عمرانی استانداری خوزستان طی سخنانی ضمن قدردانی از عملکرد برخی از شهرداریها  نسبت به ارایه خدمات  بهنگام و مطلوب به مردم تاکید کرد و گفت : باید با پیش بینی و جذب درآمد های پایدار نسبت به ارایه این خدمات و تغییر مبلمان شهری همچنین افزایش فضای سبز شهرها و غیره همت گماشت .

 همچنین  پیمان کاظمی نژاد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان نسبت به رعایت بخشنامه ها و مقررات  مربوط به جذب نیروهای انسانی , خود داری از هزینه های خارج از بودجه مصوب شهرداریها , جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و جدی گرفتن جرایم ماده 100 همچنین  شفاف سازی مطالبات و احیا حق عمران شهرداریها تاکید کرد.

وی بر آموزش نیروها , فعال کردن مدیریت پسماند , هدف گذاری ارزش افزوده , ایجاد فضای سبز و ارتقا خدمات شهری درشهرها اشاره کرد و  گفت : فعالیت شهرداریها باید بصورت میدانی مورد ارزیابی قرارگیرد . ما سه هفته بازدید های دوره ای ازشهرستانها داشته ایم و این روند را ادامه می دهیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان خطاب به شهرداران گفت : بکارگیری نیروی انسانی خارج از چارچوب بخشنامه نباشد . 2 بخشنامه از وزارت کشور داریم و انتظار داریم جذب نیروها براساس آن صورت گیرد.

کاظمی نژاد گفت : هزینه های شهرداریها باید درچارچوب اعتبارات مصوب باشد. باید از هزینه هایی که دربودجه شهرداریها پیش بینی نشده , خودداری کرد که در غیر اینصورت مسوولیت آن متوجه شهرداران خواهد بود.

 مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان  بررعایت جرایم ماده 100 تاکید کرد و گفت: با جدی گرفتن این ماده باید از ساخت و سازهای بی رویه در شهرها جلوگیری بعمل آورد.

کاظمی نژاد نسبت به کشف شیوه های نوین درآمد زایی ازسوی شهرداریها تاکید کرد و گفت : مطالبات تان  از ادارات را شفاف سازی کنید و می توانید آن را با بدهی تان به ادارات مربوطه تهاتر کنید.

 وی همچنین بر شناسایی منابع و مودیان جدید  مالیاتی  با هدف افزایش ارزش افزوده و درآمد های مالیاتی , و نیز مبادله موافقت نامه با ادارات برای اخذ تخصیص  تاکید کرد و گفت : بحث ایجاد واحد فناوری درستاد شهری و تسری آن درشهرداریها دنبال شود تا امر برون سپاری بسیاری از وظایف شهرداریها به دفاتر پیش خوان دولت فراهم گردد.

در ادامه این همایش لطف اله هاشمی مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان نیز به بحث اطلاعات تفریق بودجه و تکمیل آن از سوی شهرداریها تاکید کرد و گفت : اطلاعات مربوط به حمل و نقل درون شهری که 20 شهرداری آن را پاسخ داده  اند باید ازسوی سایرشهرداریها دراسرع وقت تکمیل و مسترد گردد.

وی افزود:  اطلاعات مربوط به صدور پروانه های ساختمانی که هرماهه است ازماه آینده مکانیزه می شود تا دراستفاده از کاغذ صرفه جویی و دریافت اطلاعات مربوطه بهنگام باشد.

عبدالکریم فدعمی مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداریهای استان خوزستان نیز طی سخنانی خواستار  مشارکت بیشترشهرداریها درافزایش درآمد زایی این سازمان شد و گفت : شهرداریها پروژه های مورد نظر را به سازمان همیاری شهرداریها اعلام تا سازمان آن را اجرایی کند. ما آماده عقد قرارداد دراین زمینه با شهرداریها هستیم .

فدعمی افزود: اگرسازمان بتواند درآمد خوبی داشته باشد  قادر خواهد بود خدمات رفاهی خوبی به پرسنل شهرداریها ارایه دهد.

وی برآموزش و تربیت نیروهای متخصص درشهرداریها تاکید کرد و گفت : سازمان همیاری شهرداریها دراین زمینه فعال می شود . شهرداریها نیروهای مستعد و حایزشرایط را معرفی تا نسبت به ادامه تحصیل آنان فعلا تا  درمقطع کاردانی دنبال شود.

مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداریهای استان خوزستان به استفاده از تسهیلات منطقه آزاد اروند برای نوسازی ناوگان خودروهای عمومی اشاره کرد و گفت :  نمایشگاه خودروهای سنگین در آینده نزدیک برگزار می شود تا شهردارایها خودروهای مورد نیاز خود را از نزدیک شناسایی کنند.

فدعمی برمشارکت بشتر و فعال شهرداران در برنامه های سازمان همیاری و شهرداریها تاکید و ابراز امیدواری کرد که از طریق سازمان بتواند برنامه های مختلف خود را اجرایی کند.
:
:
:
آخرین اخبار