تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۰۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار عنوان کرد:
تبدیل خوزستان به مقصد گردشگري طبيعي
معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان بر لزوم استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای توسعه استان تاکید کرد.

اميد حاجتي در نشست خبري اقتصاد مقاومتی که 23 شهریورماه در استانداري خوزستان برگزار شد، عنوان كرد: كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه به دنبال سرمايه‌های خارجي هستند؛ ما نیز براي توسعه استان و كشور، در عين توجه به منابع داخلي، در تلاشیم روابط خود را با خارج کشور نيز بهبود ببخشيم.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان تصريح كرد:‌ در سياست اقتصاد مقاومتی چنين تفكري كه دور خودمان ديوار بكشيم و فقط به داخل اكتفا كنيم، ابلاغ نشده‌است. اقتصاد مقاومتي خاص شرايط تحريم نيست، بلكه در اين شرايط توجه به آن بايد دو چندان شود و با تعاملات صحيح و حفظ منابع كشور، اجرا شود.

وي با بیان این‌که ‌تعامل با كشورهاي ديگر براي صادرات كالا و خدمات، كه عمده اين كالاها نفت است، از اهميت بالايي برخوردار است، خاطرنشان كرد: در عین حال ‌شرايط تحريم موجب شده كه به منابع داخلي بيشتر توجه كنيم و در جهت توسعه كشور بيش از پيش به كار گرفته شوند.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان با بیان این‌که ‌هيچ اشكالي ندارد كه براي توسعه كشور از ظرفيت دیگر كشورها استفاده كنيم، خاطرنشان كرد:‌ يكي از مشكلاتي كه هم‌اكنون در صادرات فولاد به عراق داريم، توان مقابله با توليدكننده رقيب يعني چين است. متاسفانه نگاه صنايع توليدی ما به بازار دورن موجب شده تا كالاهاي ما توان رقابت در بازارهاي خارجي را نداشته باشد.

حاجتي اظهاركرد:‌ در توليد بايد ارزش‌گذاري كنيم و بازارهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي را در نظر بگيريم تا علاوه بر افزايش توليد، اشتغال را براي استان به ارمغان بياوريم.

وي يادآورشد: ‌يكي از سياست‌هايي كه در يك سال اخير در استان به طور جدي دنبال مي‌شود كنترل مهاجرت  مردم به استان‌هاي ديگر است؛ چرا كه افراد موثر زيادي به دليل كمبود امكانات و پديده ريزگردها از استان خارج شدند.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان خاطرنشان كرد:‌ با توجه به اين‌كه عامل اصلي مهاجرت پديده ريزگردها است، برای تثبيت شن‌هاي روان سياست‌هايي در زمينه بيابان‌زدايي انجام شد.

حاجتي ادامه‌داد:‌ از اقدامات ديگری که برای كنترل مهاجرت، ايجاد امكانات و رفاه براي مردم استان انجام شده، تبدیل خوزستان به مقصد گردشگري طبيعي براي استان‌هاي ديگر و كشورهاي حوزه خليج فارس است. به‌این ترتیب اشتغال فراواني براي مردم استان فراهم مي‌شود. تاكنون به‌میزان 1300 ميليارد تومان، تفاهم‌نامه جهت توسعه گردشگري منعقد شده‌است.

وي بيان كرد: از اقدامات مهمي كه براي رفاه مردم استان صورت گرفت، اخذ مجوز تردد خودروهاي پلاك اروند در استان‌است كه در گام اول براي بهبود و به‌سازي حمل و نقل شهري و بين شهري انجام شد.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان اظهاركرد: به نظر من بايد امكانات و امتيازات بيشتري به خوزستان داده شود؛ زيرا با توجه به وضعيت جغرافيايی، شرايط كار در خوزستان خيلي سخت است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار