تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۰۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم بازگشت اتاق فرمان بنگاه‌هاي اقتصادی به خوزستان
رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام برلزوم بازگشت اتاق فرمان بنگاه‌های اقتصادی از تهران به خوزستان تاكيد كرد.

محمد ابراهيم مداحي در نشست خبري كه روز گذشته(23 شهريورماه) در اهواز برگزار شد، عنوان كرد:‌ بايد حوزه اختيارات و مسئوليت‌های مديريت استان‌ها بيشتر شود‎؛ در اين صورت است كه مشكلات اقتصادي استان‌ها حل خواهد شد.

وي با بیان این‌که تحريم‌ها و بلاياي طبيعي دو تكانه مهمي هستند كه موجب شده‌اند موضوع اقتصاد مقاومتي مطرح شود، افزود: اين طرح مي خواهد با توجه به مشكلات موجود در كشور، زندگي مردم را بهبود ببخشد. اجراي طرح اقتصادي مقاومتي در كشور ما را به چشم انداز 20 ساله كه همان توسعه يافتگي از جهت علم و فناوري است می‌رساند.

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بيان كرد: به طور كلي راه رسيدن به اهداف مورد نظر در سند چشم انداز 20 ساله، اقتصاد مقاومتي و مديريتي جهادي است.

مداحي با بیان این‌که اقتصاد مقاومتي از توسعه يافتگي، عدالت و استقلال تشكيل مي‌شود که هر كدام از اين موارد به تنهايي قادر به تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور نيستند، اظهاركرد: ‌به نظر من بايد اقتصاد مقاومتي را از جزء در كشور فرهنگ‌سازي كنيم؛ يعني باید آن را ابتدا از خانواده‌ها شروع و پس در شهر، استان و كشور اجرا كنيم.

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد:‌ براساس راهبرد چشم‌انداز 20 ساله که براي رسيدن كشور به رتبه نخست منطقه در پيش گرفته‌ايم، بايد با دو کشور عربستان و تركيه رقابت كنيم که راهكار ترقي بر اين دو كشور اجراي طرح اقتصادي مقاومتي است.

مداحي افزود: در خوزستان امكانات وسيعي وجود دارد اما با وجود اين امكانات و منابع، شاخص بيكاري این استان بالا است.

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بيان كرد:‌ هر كشوري براي توسعه‌يافتگي خاستگاهي دارد و خاستگاه توسعه يافتگي در كشور ما نخبگان است. امروز در جهان براي استفاده از نخبگان اسپانسر تعريف مي شود و اين اسپانسر الزاما دولت نيست. در بسياري از كشورها، بنگاه‌هاي اقتصادي فكر و ايده‌هاي نخبگان را تجاري‌سازي مي‌كنند اما چون اقتصاد کشور ما از ابتدا دولتي بوده، سرمايه‌گذاران توانمندي حمايت از نخبگان را ندارند. خوشبختانه در چند سال اخير برخي از بانك‌ها اقدام به حمايت از نخبگان كرده‌اند.
 
رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد:‌ متاسفانه در كشور ما به چيزهايي كه در الويت‌هاي دوم و سوم قرار دارد، اهميت داده مي‌شود. چرا توپ ورزشي دغدغه مردم است ولي تورم دغدغه نيست؟ چرا نباید به جاي مسايل كم اهميت، اقتصاد مقاومتي دغدغه مردم باشد؟
 
مداحي با بیان این که يكي از بندهاي مهم اقتصاد مقاومتي تعامل سازنده با جهان است، ادامه‌داد: نبايد فرصت هایی كه به توسعه کشور کمک می کند را از دست دهيم.

وي با بیان این‌که قدرت اقتصادي ما بايد درون‌زا شود، تصريح كرد: در عين توجه به روابط با جهان نباید از منابع داخلي خودمان غفلت كنيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار