تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۰۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب مناطق 1و4 شهر اهواز هیچگونه مشکلی ندارند
در پاسخ به مطلبی با عنوان «آب مناطق یک و 4 اهواز غیرقابل شرب شد» که به نقل از خبرگزاری فارس در خوزنیوز درج شده بود، روابط عمومی آبفا اهواز جوابیه ای را ارسال کرده است که متن آن در زیر می آید:

1- در یک ماه گذشته قطعی آب 20 ساعته در کلان شهر اهواز رخ نداده است . لازم به ذکر است به دلیل مشکل برق تصفیه خانه شماره 2 که حدود 25 روز پیش صورت پذیرفت به مدت دو ساعت آن تصفیه خانه از مدار بهره برداری خارج گردید.
2- تنظیم کلر باقیمانده در شروع پیک التور و همزمان با اعلام مراکز نظارتی بهداشت شهرستان اهواز ، در کلیه تصفیه خانه های اهواز و شهرهای تابعه طبق برنامه به گونه ای انجام می گردد که در حد 1-08 میلی گرم برلیتر تامین می گردد .
3- برنامه پایش شبکه توزیع آب آشامیدنی و تصفیه خانه ها ، با توجه به جمعیت شهری اهواز ، به صورت روزانه و در دو نوبت صبح و عصر به گونه ای انجام می گردد که کلیه نقاط شبکه توزیع شهری دوبار در ماه مورد بررسی و نمونه برداری قرار گرفته و در این تعداد معادل یک ونیم برابر خواسته استاندارد ملی می باشد .
4- با توجه به بررسی های واحد کنترل کیفیت آب اهواز و همچنین اعلام مراکز نظارتی بهداشت اهواز عمده موارد نامطلوب کیفی ثبت شده مربوط به استفاده مشترکین از انشعاب غیر مجاز می باشد .
5- واحدهای کنترل کیفیت و عملیات شبکه توزیع آب آشامیدنی با ساماندهی گروه شستشوی شبکه به صورت روتین ، اقدامات لازم در زمان بروز آلودگی شامل اعلام نتیجه آنالیز مبنی بر وجود آلودگی و در خواست شستشوی شبکه ، ثبت نتیجه و گزارش اقدامات انجام شده را در این خصوص دنبال می نماید .
6- مراکز نظارتی همچون اداره محیط زیست ، اداره استاندارد و بهداشت به طور مستمر با این شرکت در تعاملندبه گونه ای که در هر 24 ساعت تست های مختلف از قبیل کلر ، تیرگی و کشت میکروبی در دو نوبت صبح و عصر و به تعداد 15 مورد در هر نوبت انجام می گردد. که در مجموع یک شبانه روز تعداد 90 نمونه آزمایشگاهی تهیه و در یک دوره زمانی 14 روزه تمامی نقاط شهر تست می گردد .
روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز
:
:
:
آخرین اخبار