تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۰۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
مراکز پیش دبستانی در نقاط محروم استان ایجاد می شود
این تفاهم نامه شامل گسترش مهدهای کودک به ویژه در مناطق محروم است و از فرمانداران می خواهیم مشخص کنند در چه مناطقی از حوزه ایشان ایجاد پیش دبستانی لازم است تا در خوزستان شاهد نتایج خوب و ملموس باشیم و بخشی از عقب ماندگی کودکان پیش از ورود به مدرسه جبران شود
خوزنیوز: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با ایجاد تفاهم نامه ای میان ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش، بناست مراکز پیش دبستانی استان افزایش یابد.

فرج اله خبیر صبح امروز در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به وجود تفاهم نامه ای میان ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش به منظور افزایش مراکز پیش دبستانی استان گفت: این تفاهم نامه شامل گسترش مهدهای کودک به ویژه در مناطق  محروم است و از فرمانداران می خواهیم مشخص کنند در چه مناطقی از حوزه ایشان ایجاد پیش دبستانی لازم است تا در خوزستان شاهد نتایج خوب و ملموس باشیم و بخشی از عقب ماندگی کودکان پیش از ورود به مدرسه جبران شود.

وی عنوان کرد: پس از حل مشکل پیش دبستانی برای کودکان دوزبانه، بحث دانش آموزان بازمانده از تحصیل را داریم. هم اکنون قول هایی جهت تامین اعتباری ویژه کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان گرفته ایم که امیدواریم با این اعتبار مشوقی برای بازگرداندن این کودکان به مدرسه ایجاد کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: امیدواریم امسال با هماهنگی فرمانداران استان، دیگر کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان نداشته باشیم و یا این عدد را به حداقل برسانیم. تمام کودکانی که به سن تعلیم می رسند باید سر کلاس های آموزش و پرورش شرکت کنند.

خبیر گفت: می دانیم که فرمانداری ها در زمینه بهسازی محیطی مدارس کار زیادی انجام داده اند، اما علاوه بر بهسازی، دهیاران و فرمانداران در نظر داشته باشند که باید گزارش این اقدامات خود را هم به صورت تصویری و هم در قالب اعداد و ارقام ارائه دهند و در اسرع وقت آن ها را در اختیار ما بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: هم چنین در روستاها به سرویس مدارس باید توجه ویژه ای شود، زیرا هنگامی که در یک منطقه محیط آموزشی وجود نداشته باشد دانش آموزان ناچارند به مدارس روستاهای دیگر مراجعه کنند و ممکن است هزینه یا وسیله آن را نداشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: امیدواریم دیگر شاهد آن نباشیم که دانش آموزان روستایی در گرما و سرما با وجود خطر فراوان، کنار جاده ها سرگردان هستند و این مشکل با تمام امکانات و ظرفیت های شهرستان ها برطرف شود.

خبیر هم چنین گفت: در زمینه کمبود نیروی انسانی کادر آموزش و پرورش نیز قرار است از امکانات سایر دستگاه ها چون جمعیت هلال احمر، سپاه و ارتش استفاده کنیم.

آیت‌الله حیدری:
بر دانش آموزان و معلمین باید کار فرهنگی انجام شود


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به رواج فرهنگ های منحط، لزوم توجه به کار فرهنگی بیشتر می شود.

آیت‌الله محسن حیدری صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان در استانداری اظهار داشت: تقویت بعد عقیدتی و معنوی معلمان در آموزش و پرورش ضرورت دارد، به ویژه اکنون که فرهنگ های منحط از سوی برخی درحال ترویج است و هدف آن معلمین و دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به رواج فرهنگ هایی چون درویش گری، عرفان های کاذب، باستان گرایی و بخصوص افکار تکفیری ادامه داد: افکار تکفیری حدود 20 سال در استان سابقه داشته و در آن زمان هشدارهای ما بر حساسیت آخوندی حمل می شد، اما اکنون خطر آن را همگان لمس کرده اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این موضوعات را نباید به حساب مردم گذاشت و مردم نباید مورد اتهام قرار بگیرند، بلکه این افراد به عنوان جریانی خطرناک می توانند موج آفرینی کنند.

حیدری تاکید کرد: این مسائل نه تنها به عنوان خطری برای امنیت جامعه، بلکه بر علیه اسلام محسوب می شوند.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: به عنوان کسی که 20 سال است در این حوزه مشغول به کار است، می گویم یکی از کارهایی که تاکنون انجام شده و پس از این باید تقویت شود، کار فرهنگی روی دانش آموزان و معلمین است و دو طرح بسیار خوب در این زمینه پیگیری شده است.

وی افزود: نخست طرح آموزش ضمن خدمت معلمان است که در آن 20 هزار معلم تحت پوشش قرار گرفتند و خود ابراز می کنند که این طرح دید آن ها را نسبت به اسلام تغییر داده است.

حیدری عنوان کرد: طرح دیگر نیز معراج نام دارد و در برخی شهرهای استان اجرا شده است. در این طرح طلاب فاضل و جوان در کلاس ها حضور یافته و به پرسش های دانش آموزان پاسخ دادند.

حیدری با اشاره به برگزاری همایش‌هایی بسیار موثر برای اولیا گفت: آموزش و پرورش دستش تنگ است و نیاز به مساعدت مالی مسئولین اجرایی به ویژه استاندار دارد.

استاندار خوزستان:
زنگ آغاز سال تحصیلی در پنج مدرسه محروم عشایری به صدا درمی آید


هم چنین استاندار خوزستان در این جلسه گفت: به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان از دوستان خواستارم روند اقدامات در شهرستان ها شتاب بیشتری به خود بگیرد.

عبدالحسن مقتدایی افزود: پیش از بازگشایی مدارس، تقاضا داریم در شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها همایشی با حضور اولیا، مدیران و خیرین برگزار شود تا سه نفر به‌ عنوان معین مدرسه برای حضور در کارهای آموزشی، تربیتی و مالی انتخاب شوند و از این طریق بتوان به مدارس کمک کرد.

وی عنوان کرد: در نتیجه این همایش، گزارش عملکردها دریافت و ارزیابی می شود و ترکیبی از اقدامات موفقیت آمیز را به عنوان دستوالعمل ارائه خواهیم کرد.

استاندار خوزستان یادآور شد: استان خوزستان در دو چیز پیشتاز است؛ یکی ظرفیت درون استانی در خصوص طرح 550 هزار هکتاری، که استان را در اقتصاد مقاومتی در کشور در جایگاه اول قرار داده و دیگری مربوط به پروژه مهر است که هیچ استانی همت تشکیل بسیج عمومی در این زمینه را ندارد.

وی با اشاره به طرح گسترش نرم افزاری مدارس استان بیان کرد: این طرح باید تقویت شود و فضا را برای  رصد کردن آن و تعیین اقدامات بعدی پس از آبان ماه فراهم کنیم.

مقتدایی گفت: با آغاز سال تحصیلی، آموزش و پرورش باید پنج نقطه از محروم ترین مدارس عشایری در چادرها را تعیین کند که به طور سرزده برای نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی به آن جا برویم.
استاندار خوزستان هم چنین گفت: به منظور پیگیری مطالبات 130 میلیارد تومانی آموزش و پرورش از شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، باید یک تیم تشکیل شود تا این موضوع زودتر به نتیجه برسد.


مدیرکل بهزیستی خوزستان: 40 مرکز پیش دبستانی در خوزستان ایجاد می شود


مدیرکل بهزیستی خوزستان درباره تفاهم نامه ایجاد مراکز پیش دبستانی گفت: دومشکل اساسی آموزش و پرورش خوزستان کمبود نیروی انسانی و کمبود مراکز پیش دبستانی به منظور تقویت کودکان دوزبانه است که برای حل مشکل دوم، تفاهم نامه ای تهیه شده و قرار است در قالب یک طرح ابتکاری در کشور کارهای مقدماتی انجام شود.

فرامرز صدیق راد افزود: در راستای این تفاهم نامه که میان ادارات آموزش و پرورش و بهزیستی استان منعقد شده است، پس از آن یک گزارش برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارسال خواهد شد تا اعتباری ویژه این طرح تعیین شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان خاطرنشان کرد: برمبنای این طرح، مجوز ایجاد 40 مهدکودک به سرعت صادر شده و 12هزار کودک در این مهد کودک ها در پایه پیش دبستانی پذیرش می شوند. تهیه و تدوین سرفصل های محتوای آموزشی نیز بر عهده اداره آموزش و پرورش است.


مدیرجمعیت هلال احمر: برای کمبود نیروی انسانی باید فکری اساسی کرد


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درباره تأمین بخشی از نیروی انسانی آموزش و پرورش از میان نیروهای داوطلب گفت: در حال حاضر در استان خوزستان هفت هزار و 500 نفر کمبود نیروی آموزشی در مدارس داریم که با پیگیری های جمعیت هلال احمر بین هزار تا هزاروپانصد نیروی داوطلب جهت جبران این کمبود تامین خواهد شد.

علی خدادادی اظهار داشت: ممکن است این افراد در ابتدا حاضر باشند بدون پرداخت حقوق خدمت کنند اما کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی خوزستان است که نیازمند فکری اساسی است. در شأن استان نیست که آموزش و پرورش آن جایگاه سی و یکم را در کشور داشته باشد.



:
:
:
آخرین اخبار