تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۷۰۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید گردشگران خارجی از آثار تاریخی شوش
20 گردشگر از کشورهای مختلف در سفر به ایران از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شوش دیدن کردند.

این گردشگران از کشورهای فرانسه ، ایتالیا و هنگ کنگ در سفر به شوش از محوطه باستانی شامل کاخ آپادانا ، شهر شاهی ، شهر صنعتگران ، شهر پانزدهم ، کاخ اردشیر و ایوان کرخه دیدن کردند.


فرماندار شهرستان شوش نیز با حضور در جمع گردشگران خارجی به تشریح اقدامات صورت گرفته برای ثبت جهانی محوطه باستانی شوش پرداخت و گفت: ثبت محوطه باستانی شوش در یونسکو رویدادی مهم در عرصه جهانی است که با تحقق آن گردشگری در استان خوزستان بیش از پیش رونق می یابد.

رضا نجاتی افزود: شهرستان شوش با داشتن اماکن منحصر بفرد تاریخی و مذهبی قطب گردشگری ایران بشمار می رود که همه ساله جمعیت زیادی از کشور های مختلف جهان برای بازدید از این گنجینه میراث فرهنگی به این شهرستان سفر می کنند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 هزار گردشگر از 42 کشور جهان از اماکن تاریخی شوش دیدن کردند.

نجاتی افزود: شهر باستانی شوش یکی از معروف ترین تمدن های کهن است که زمانی پایتخت حکومت عیلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده که محوطه باستانی آن قرار است در سال 2015 میلادی به ثبت جهانی برسد.

استان خوزستان تاکنون معبد چغازنبیل و سازه های آبی شوشتر را در فهرست میراث فرهنگی جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسانده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار