تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۷۰۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان:
بازنشستگان نباید دوباره به کارگیری شوند
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان بکارگیری مجدد بازنشستگان در مشاغل اداری و دولتی را دور از انصاف خواند و گفت: بکارگیری مجدد بازنشستگان مغایر قانون است ولی در موارد خاص بلا مانع است.

علی ترکاشوند روز سه شنبه افزود: در حالی که بخش قابل توجهی از جوانان تحصیل کرده و جویای کار کشور و استان بیکار هستند بکارگیری دوباره کسانی که حداقل 30سال در مشاغل دولتی و اداری کار کرده اند قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه باید تدابیری اندیشیده شود که از بکارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی جلوگیری شود گفت: تنها جایی که بکارگیری بازنشستگان سبب بالندگی می شود حوزه صنعت است چون تجربه بالا می تواند به پیشرفت و بالندگی صنعت کشور کمک کند و از این حیث بازنشستگانی که هنوز توانایی کار و فعالیت دارند می توانند در این بخش مثمر ثمر واقع شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در ادامه گفت: نگاه بازار کار در بخش های مختلف بخصوص بخش دولتی باید به سمت بکارگیری نیروهای جوان و آماده به کار معطوف شود و از بکارگیری نیروهای بازنشسته اجتناب شود.

وی مخالفت صریح خود با بکارگیری دوباره نیروهای بازنشسته در اشکال مختلف به استثناء موارد بسیار خاص اعلام کرد و در این ارتباط از استاندار خوزستان خواست به این موضوع ورود کند.

این درحالی است که در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان که روز دوشنبه به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد پیشنهاد بکارگیری مجدد بازنشستگان در آموزش و پرورش از سوی مدیر کانون بازنشستگان آموزش و پرورش با هدف جبران کمبود نیروی انسانی در این مجموعه مطرح شد.

این پیشنهاد با اقبال عمومی اعضای شورا از جمله مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان رو به رو شد.

بخش خصوصی و غیردولتی خوزستان نیز در سالهای اخیر نیز به دلیل اینکه بازنشستگان مشمول پرداخت بیمه نیستند از بکارگیری و استخدام بازنشستگان استقبال کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار