تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۰۴۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اورکی: تدبیر استاندار باعث حفظ یکی از سرمایه های اجتماعی یعنی دفاع مقدس است
تدبیر استاندار خوزستان در برگزاری مراسم یادبود و آیین تجلیل از فرمانداران ، بخشداران و شهرداران دوران دفاع مقدس باعث حفظ یکی از سرما یه های اجتماعی یعنی دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با ایراد این مطلب گفت:آیین یاد بود از فرمانداران ، بخشداران و شهرداران دوران دفاع مقدس سوم مهرماه در استانداری خوزستان برگزار خواهد شد.
محسن اورکی اظهار کرد:مسایل و رویدادهای دوران دفاع مقدس بمنزله یک سرمایه اجتماعی برای جامعه و کشور است.دوران دفاع مقدس توانسته به مثابه ریسمان یک تسبیح همه اجزا کشور را در قالب اقوام ،گروه ها و حتی مذاهب مختلف بهم متصل کند و همه سهمی در این سرمایه اجتماعی دارند و همواره دلبستگی و تعلق خاطر به آن دوران در میان همگان وجود دارد.
وی افزود:دراکثر خانواده های ایرانی و به خصوص خانواده های خوزستانی یادگار و بخش عظیمی از خاطرات مربوط به رشادت ها و ارزش های دوران دفاع مقدس است.
مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با اشاره به اینکه فرمانداران، بخشداران ، شهرداران و همه کسانی که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در حال خدمت بوده اند از اجزا سرمایه های اجتماعی هستند گفت:لازم است بار دیگر مجاهدت ها بازخوانی و باز تعریف شوند به خصوص برای انتقال ارزش ها به نسل های بعد از زمان جنگ و عزیزان یاد شده می توانند بهترین روایان بی واسطه در مورد تشریح جوانمردی ها،از خودگذشتگی ها و...باشند.
وی ادامه داد:اداره کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان براساس تقسیم کاری که برای برگزاری آیین یادبود و تجلیل در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری انجام شده است مسولیت شناسایی و استخراج اسامی و اطلاعات فرماندارن و بخشداران را برعهده داشته است که در همین راستا طی چندین نوبت مکاتبه و برگزاری جلسه موفق به احصا نزدیک به 200نفر از این عزیزان بوده و تا کنون با بیش از 100نفر از آن عزیزان تماس داشته و امیدواریم تا قبل از برگزاری مراسم ضمن شناسایی و موفقیت در برقراری ارتباط و تماس شاهد حضور آنان نیز در برنامه باشیم.
وی در پایان گفت:این عزیزان چنانچه خاطرات و یا تصاویری از دوران دفاع مقدس دارند می توانند با ارسال فایل های مربوطه از طریق وب سایت برگزاری مراسم به نشانی : Www.Tajlil-khz.ir ما در برگزاری بهتر این آیین ارزشمند یاری نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار