تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۰۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حيدري:جريان تكفيري بحث روز است
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري جريان تكفيري را به عنوان بحث روز جامعه دانست.

آیت الله محسن حيدري روز سه شنبه در دومين مجمع سالانه بسيج فرهنگيان سالانه خوزستان كه در تالار فردوسي ناحيه يك اهواز برگزار شده بود اظهار كرد: خوشحالم كه 60 درصد از فرهنگيان خوزستان بسيجي هستند. جريان تكفيري بحث روز جامعه بوده كه قشر بسيجيان نيز بايد به اين مسئله بسيار اهميت داده و براي آگاه سازي مردم در اين زمينه فعاليت كنند.

وي افزود: بايد بدانيم كه حقيقت جريان تكفيري چيست و آمريكايي كه خودش داعش را تشكيل داده چرا اكنون سنگ مبارزه با آن را سينه مي زند. در حقيقت جريان تكفيري عبارت است از انحراف فكري كه دامن گير امت اسلامي شده است.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: متاسفانه گروهي فقط خودشان را مسلمان مي دانند و ساير افراد رو به قبله را غير مسلمان عنوان كرده و با اين كار خون و مال آن ها را مباه مي دانند.

حيدري خاطرنشان كرد: اين جريان هاي تكفيري سابقه بسيار طولاني داشته و ريشه در صدر اسلام دارد. قرآن با اشارات روشن هشدارهاي لازم را در مورد تشكيل اين جريانات داده كه براي مثال به مي توان از آيه 94 سوره نسا نام برد.

وي عنوان كرد: خوارج نيز هر كسي كه امام علي (ع) را مسلمان و اميرالمومنين مي دانستند كافر تلقي كرده و به قتل مي رساندند. امام علي (ع) نيز در ارتباط با جريان هاي تكفيري فرمودند تا وقتي جهل و هواي نفس در بين مسلمان باشد خوارج همچنان ادامه دارند.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري بيان كرد: عربستان، قطر، كويت و سوريه خودشان از داعش حمايت مي كردند و اكنون چون روحيه بسيجي در عراق تشكيل شده و از توانايي آنها مي ترسند مقابل داعش ايستادند. اينها از ترس ورود ضربه نهايي به داعش توسط بسيج مردم عراق خودشان مقابل داعش ايستادند.

حيدري يادآور شد: كشورهاي استكبار مي دانند كه اگر نيروهاي بسيجي عراق توانمند شوند ديگر اجازه هيچ دست درازي به خاك كشورشان را نمي دهند. اين جريان ها عددي نبوده كه شعار تكفيري مي دهند. همچنين نمي توانند هيچ غلطي بكنند ولي با حمايت استكبار مي توانند موج ايجاد كنند.

وي تاكيد كرد: بعيد نيست در آينده موجي ديگري را ايجاد كنند بنابراين تمام مردم و مسئولان خوزستان بايد هوشيار باشند. بايد كاري كنيم كه قبل از رشد و پيدا كردن طرفداران در اين استان بتوانيم با سلاح قلم و زبان نطفه آن ها را بخشكانيم.

* فعاليت هاي فرهنگي حساس و پرهزينه هستند

محمد تقي زاده در دومين مجمع سالانه بسيج فرهنگيان سالانه خوزستان اظهار كرد: 54 درصد از رزمندگان دفاع مقدس دانش آموز بودند. در حقيقت در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش آموز شهید و پنج هزار معلم شهید داشتیم.

وي افزود: به روایت تاریخ، دانش آموزان و معلمان كشور همواره تاریخ ساز و جریان ساز بوده و نقش بسیار موثری در تغییر ساختارهای فکری و فرهنگی بر عهده داشتند.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان تصريح كرد: کلید واژه همه این نشست ها، جلسات و تلاش ها در شرایط فعلی تنها یک کلمه است و آن هم (دانش آموز) است. قطعا همه ما معتقد به این نکته هستیم که اگر دانش آموزان خوب و معلمان با بصیرتی داشته باشیم جامعه خوبی نيز خواهیم داشت.

تقي زاده با اشاره به اينكه کاهش تراکم آسیب های اجتماعي، فرهنگی و سیاسی نتیجه جامعه خوب است، گفت: فعاليت هاي فرهنگی ظریف، حساس و پرهزینه هستند. قدرت معنوی و فکری و فرهنگی آموزش و پرورش بالاتر از هر قدرتی مانند ارتش، نفت، صنعت و تمام منابع مالی و مادی است.

وي با تاكيد بر اينكه قدرت تعلیم، تربیت و فرهنگ بالاتر و فراتر از تمام قدرت هاست عنوان كرد: رسالت اصلی پیامبران کار فرهنگی، تعلیم و تربیت است و هر کدام متناسب با زمان و شرایط جامعه خود این کار را انجام می دادند. کار فرهنگی شرایط خاص خود را می طلبد و متناسب با آن باید حرکت کرد.

مدير كل آموزش و پرورش خوزستان بيان كرد: شرایط فعلی جامعه ما بسیار حساس است. در بعضی از افراد نسل اول و دوم انقلاب نسبت به نوجوانان یک حس منفی و بدبینی ایجاد شده است.

تقي زاده يادآور شد: هجمه فرهنگی که در شرایط فعلی وجود دارد اصلا قابل مقایسه با اوایل و یا قبل از انقلاب نیست. هجمه سنگین فرهنگی و دینی را مشاهده می کنیم تهدیدها مانند گذشته، فنی ـ مهندسی و اقتصادی نبوده و بلکه فکری و فرهنگی هستند.

وي عنوان كرد: دانش آموز، معلم و به ویژه بسیجی باید در سه زمینه اسلام و مذهب تشیع، ولایت و ایران شناخت عمیق داشته باشد. این شناخت باید با معرفت عمیق همراه باشد که موجب تهعد شود. اگر شناخت عمیق نباشد شاید احساس، علاقه و عاطفه باشد ولی بدون شناخت عمیق کار ساز نیست.

مدير كل آموزش و پرورش خوزستان اذعان كرد:‌ عزم ملی و مدیریت جهادی را در دفاع مقدس مشاهده کرده و مدیریت جهادی را شهید فهمیده به ما یاد داده است. اگر تمام سیاست گذاری های نرم افزاری، فکری، فرهنگی و جریانات تعلیم و تربیت ما را به کسب هویت دینی و مذهبی، فرهنگی و تاریخی هدایت کنند برای ما کافی است و دغدغه های فرهنگی رهبر رفع می شود.

تقي زاده در پايان گفت: امیدوارم با ظرفیت های بالایی که وجود دارد بتوانیم رسالت بزرگ و عظیمی که شهدا بر عهده ما گذاشتند را تداوم ببخشیم. باید با امید و نشاط فضای جامعه و آموزش و پرورش را در جهت تکامل ارزش های ملی، دینی و انقلابی هدایت کنیم.

* فرهنگ دغدغه اصلي امروز جامعه/ فلسطين مسئله اصلي جهان اسلام

شعبانعلي رمضانيان در دومين مجمع سالانه بسيج فرهنگيان سالانه خوزستان اظهار كرد: بسیج با آن وسعت و عمقی که امام راحل (ره) و رهبر مد نظر دارند اقتضا می کند که از حیثیت مدیریتی وسیع تر و بیشتر تقویت شود. انتظار مسئولان از بسیج فراتر از حد تصور بوده كه بنابراين بايد ظرفيت و توان بسيج هم تقويت شده و هم توسعه پيدا كند.

وي افزود: بسيج بايد در تمامي بخش هاي كشور ايفاي نقش كند. تمامي فعاليت هاي بسيج در مرحله اول به شناخت و آگاهي نياز دارد و بسيجيان از طرفي بايد اين شناخت را به برنامه عملياتي تبديل كنند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور تصريح كرد: اگر نتوانيم بسيج را وسيع تر كنيم محروم مانده و انتظاراتمان كاهش مي يابد. در حقيقت اساس شكل گيري مجمع بسيجيان فرهنگي اين است كه به جوانب كار بپردازند.

شعبانيان خاطرنشان كرد: بسيجيان هنگام انجام فعاليت ها بايستي مسائل اصلي و فرعي را به صورت مجزا قرار داده و بدانند كه اگر از بعضي از مسائل غفلت كنيم ممكن است در تشخيص مشكلات دچار ايراد شويم.

وي عنوان كرد: اگر قرار است جمعي در خوزستان به عنوان معلم در فعاليت هاي بسيجي نقش آفريني كنند بايد مسائل اصلي و اولويت ها را بررسي كرده و بعد به انجام فعاليت هاي مورد نظر در جامعه بپردازند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشورتاكيد كرد: اگر از زاويه بين المللي مسائل را به صورت اصلي و فرعي مجزا كنيم بايد بدانيم كه تمركز مسائل اصلي كشورهاي اسلامي بر فلسطين است. در حقيقت مسئله اصلي جهان اسلام از نظر مقام معظم رهبري فلسطين است.

شعبانيان يادآور شد: مسئله اصلي امروز جامعه فرهنگ است و مسائل اقتصادي نيز با كمك همين فرهنگ حل مي شود. اگر بتوانيم شرايط مساعد براي جامعه فراهم كنيم جامعه بايستي به تبادل فرهنگ بپردازد چون اين مسئله از اهميت فراواني در حل مشكلات برخوردار است.

وي بيان كرد: اگر قرار باشد در اثر غفلت و بي توجهي و بدون آگاهي هاي لازم با فرهنگ هاي ديگر در تعامل باشيم اصلا خوب نيست. تحول در آموزش و پرورش بايد مسئله اصلي در بسيج فرهنگيان باشد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در پايان گفت:‌ در زمان جنگ تمام توجهات به نيروهاي مسلح جلب شد و متوليان امر خوب وارد شده و مردم نيز خوب پشتيباني كردند. در آن زمان تمامي كشور با تلاش توانستند دشمن را از دست درازي به خاك كشور نااميد كنند.

* برنامه ريزي براي جذب 100 درصد فرهنگيان در بسيج

فرمانده بسیج فرهنگیان خوزستان از برنامه ريزي براي جذب 100 درصد فرهنگيان در بسيج خبر داد.

رضا طريفي  در دومين مجمع سالانه بسيج فرهنگيان سالانه خوزستان اظهار كرد: علم، سازندگي، كار سياسي، فعاليت هاي اقتصادي و ارزش هاي اسلامي از جمله اهداف نظام است. بسيج با گستردگي جغرافيايي و قابليت هاي فراوان از ظرفيت هاي بالقوه جامعه برخوردار است.

وي افزود: بيش از 38 هزار نفر از فرهنگيان استان عضو بسيجي فرهنگيان هستند. جامعه هدف ما 62 هزار فرهنگي استان است تا همه بسيجي شوند. مهمترين موضوعات ما در بسيج فرهنگيان پرداختن به دغدغه هاي رهبر در آموزش و پرورش و گسترش فرهنگ و تفكر بسيجي است.

فرمانده بسیج فرهنگیان خوزستان تصريح كرد: مقابله با تهاجم فرهنگي، اقتصاد مقاومتي، كمك به نظام تعليم و تربيت، تلاش در عرصه حجاب و عفاف، امر به معروف و نهي از منكر، خدمت رساني و محروميت زدايي، توانمند سازي علمي و مهارتي بسيج فرهنگيان، ارتقا سطح سلامت كاركنان فرهنگي و اوقات فراغت كاركنان فرهنگي از ديگر موضوعات مهم و مورد توجه در بسيج فرهنگيان است.

طريفي خاطرنشان كرد:‌ شوراي عالي و راهبردي بسيج فرهنگيان در استان تشكيل داديم كه نخبگان و صاحبنظران فرهنگي در آن عضو هستند. هدف از تشكيل اين مراسم برگزاري انتخابات هيئت رئيسه اين شورا است. اين شورا متشكل از پنج نفر در مقام رئيس مجمع، نائيب رئيس يك و دو، بازرس يك و دو است.

وي ادامه داد: در شوراي عالي هشت كارگروه دفاعي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، تربيتي ـ‌ اخلاقي و سلامت داريم. هر كارگروه يك نفر رئيس و سه نفر عضو دارد. به يكي از معاونين سپاه متصل مي شود.

فرمانده بسیج فرهنگیان خوزستان بيان كرد: در زمينه كمك به تحقق اهداف انقلاب اسلامي و آرمانهاي نظام، برنامه ريزي براي تحقق بسيج ده ها ميليون نفري، بهره گيري از استعداد نخبگان فرهيختگان و انسجام بخشي به نخبگان فرهنگي از جمله موارد قانوني تشكيل اين شورا است.

طريفي با اشاره به تعيين صلاحيت افراد صاحب نظر براي شركت در جلسات شوراي عالي به عنوان وظيفه رئيس شوراي عالي گفت: تنظيم راهكار، راهبردها بر اساس فرامين مقام معظم رهبري، ارتقا هماهنگي براي تعامل دستگاه و سازمان هاي مردم نهاد، شناسايي خلا هاي قانوني، بررسي راه هاي تعامل با خواص و نخبگان فرهنگي و بررسي وضعيت فضاي حاكم بر جامعه فرهنگيان از جمله وظايف اين شورا مي باشد.

وي اظهار كرد:‌ صاحب نظر بودن، خوش فكر بودن، برخوردار از روحيه تلاش و خدمت، التزام عملي نسبت به رهنمودهاي ديني، داراي انگيزه و احساس افتخار به فعاليت هاي بسيج در عرصه هاي گوناگون و اختصاص وقت لازم جهت همكاري با شورا از جمله شرايط عمومي اعضاي اين شورا است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار