تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۰۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعمال ممنوعيت خروج خودروهاي خارجي با پلاك مناطق آزاد
طبق مصوبه جديد پليس راهنمايي و رانندگي كشور از اين به بعد خودروهاي خارجي با پلاك مناطق آزاد حق خروج از محدوده با پلاك آن مناطق را ندارند كه اين موضوع در فصل سير و سفر باعث بلاتكليفي هزاران مالك خودروي خارجي با پلاك ويژه در شهرهاي آبادان و خرمشهر شده است.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، منطقه آزاد اروند در شمال غربي خليج فارس به وسعت 172 كيلومتر مربع در محل تلاقي دو رودخانه اروند رود و كارون واقع است و داراي مرز مشترك ميان كشورهاي عراق و كويت است.
با تصويب و اجرايي شدن فعاليت منطقه آزاد اروند بارقه اميدي در دل شهروندان آباداني و خرمشهري در راستاي رفع محروميت از اين مناطق درخشيد.
يكي از مهم‌ترين مصوبات دولت در راستاي رفاه حال شهروندان اجراي مصوبه واردات خودرو با پلاك منطقه آزاد اروند بود كه در سال 88 به‌صورت نهايي اجرايي شد.
بسياري از شهروندان آباداني و خرمشهري با استقبال از اين مصوبه اقدام به واردات و خريد خودروهاي با پلاك منطقه آزاد اروند كردند اين در حالي بود كه محدوده تردد اين خودروها تا شعاع 45 كيلومتري به تصويب رسيده بود.
شهروندان آباداني و خرمشهري با اميد افزايش محدوده تردد خودروهاي با پلاك منطقه آزاد اروند تا مرز 120 كيلومتر همچنان اقدام به خريد و واردات خودرو كردند، افزايش واردات خودرو در حالي اتفاق مي‌افتاد كه مسئولان وعده افزايش محدوده تردد اين خودروها را تا مرز 120 كيلومتر مي‌دادند.
اخيراً خبرهايي مبني بر عدم اعطاي مرخصي براي خروج از محدوده تردد منطقه آزاد اروند به اين خودروها شنيده مي شود كه گله‌مندي شهروندان را به‌دنبال داشته است.
در روزهاي اخير شاهد انعكاس خبر امكان واردات خودرو با عوارض 5 درصد براي جانبازان خرمشهري و آباداني بوديم كه تاحدودي با ارائه اين خدمات بتوان گوشه‌اي از ايستادگي اين عزيزان را جبران كرد.
اما به‌راستي ارائه اين تسهيلات به جانبازان و ساير شهروندان در صورتي كه حق خروج از منطقه را نداشته باشند چه ارزش و اهميتي دارد.
عدم اعطاي مرخصي به اين خودروها امروزه به يكي از دغدغه‌هاي اصلي شهروندان تبديل شده كه اميدواريم مسئولان امر توجه ويژه‌اي به رفع اين مشكل داشته باشند.

*نارضايتي شهروندان از سردرگمي براي اخذ مرخصي
يكي از شهروندان آباداني در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پس از سال‌ها تحمل رنج و محروميت در سال‌هاي اخير شاهد اجراي مصوبه واردات خودرو با پلاك منطقه آزاد اروند بوديم.
عباس عزيزي خاطرنشان كرد: استفاده از اين مصوبه و مزيت باتوجه به تبليغات گسترده مسئولان امر، مردم را ترغيب به واردات و خريد خودروهاي با پلاك منطقه آزاد اروند كرد.
وي افزود: باتوجه به فرا رسيدن تابستان و اوقات فراغت، دو ماه پياپي پيگير اخذ مرخصي براي سفر تابستاني هستم كه متاسفانه مسئولان هر روز با بهانه‌اي دست رد به سينه بنده مي‌زنند.
اين شهروند آباداني با اشاره به گرماي بيش از حد هوا، ادامه داد: هر روز از آبادان به بندر و گمرك خرمشهر براي اخذ مجوز مرخصي مراجعه مي‌كنم كه تاكنون هيچ نتيجه‌اي به همراه نداشته است.
وي از مسئولان خواست دليل قانع‌كننده براي دارندگان اين خودروها ارائه دهند و از سردرگم كردن مردم جلوگيري كنند.
يك شهروند خرمشهري نيز اظهار داشت: اگر تابستان نتوانيم به مسافرت برويم از اين خودروها استفاده كنيم، وجود و واردات اين خودروها در منطقه چه دردي را از مردم دوا مي‌كند.
محمد دريس خاطرنشان كرد: روزانه تعداد كثيري از شهروندان براي اخذ مجوز مرخصي خودرو و خروج از محدوده تردد به واحدهاي مربوطه مراجعه و سردرگم هستند.
وي با اشاره به تبليغات گسترده طرح واردات خودرو به منطقه آزاد اروند، افزود: مردم با وعده و وعيدهاي مسئولان اقدام به خريد اين خودروها كردند، و امروز شايعات عدم اعطاي مرخصي به اين خودروها به گوش مي‌رسد.
باتوجه به تماس‌هاي مكرر شهروندان با دفتر خبرگزاري فارس جنوب خوزستان در راستاي پيگيري اين مسئله مراتب را سوي معاونت سرمايه‌گذاري منطقه آزاد اروند جويا شديم.

*مسئولان در فصل سفر براي رفع سردگمي چاره‌انديشي كنند
معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: رئيس راهنمايي و رانندگي كشور بخشنامه‌اي را در راستاي لغو مرخصي خودروهاي مناطق آزاد ارس، كيش، قشم، چابهار، انزلي و اروند ابلاغ كرده است.
سيدعليرضا موسوي خاطرنشان كرد: پيگيري‌هاي لازم از سوي استانداري و دبيرخانه مناطق آزاد در تهران در حال پيگيري است.
وي با اشاره به اينكه ما نيز از شرايط به‌وجود آمده ناراضي هستيم، افزود: رايزني‌هاي مختلفي با رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در راستاي اصلاح يا تغيير اين بخش‌نامه انجام شده اما متاسفانه هنور نتيجه‌اي در اين زمينه حاصل نشده است.
معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري منطقه آزاد اروند ادامه داد: اميدواريم مسئولان تا پايان ماه رمضان كه سفرهاي تابستاني افزايش مي‌يابد اين مشكل را مرتفع كنند.
وي خبر مبني بر اينكه خودروهاي منطقه آزاد اروند براساس سهميه و با پلاك گذرموقت قادر به خروج از محدوده تردد هستند را تكذيب كرد و گفت: خودروهاي وارداتي با پلاك گذرموقت نيز براساس اين بخش‌نامه اجازه خروج از محدوده تردد را ندارند.
موسوي با اشاره به اينكه در حال حاضر يك هزار و 500 خودرو با پلاك منطقه آزاد اروند در شهر تردد دارند، اضافه كرد: اميدواريم رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در راستاي اصلاح و تغيير اين مصوبه اقدامات لازم را به‌عمل بياورند.
گزارش از ندا بچاري
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
1
4
این چه مملکتی است شب میخوابند و صبح قانون لغو میکنند واین شد مملکتداری این بی ثباتی به نفع کیست؟

این هم کار امریکا و اسرائیل است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داريوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
1
با سلام: چرا تا 120 كيلومتر آزاد نميشود؟ وچرا مرخصي 45 روزه نمي دهند؟ مگر را آنها هزينه اي دارد؟ چرا در مملكت نا رضايتي بوجود ميآورند؟چر؟ چرا؟ چرا؟
داريوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
1
چرا الكي به اسم جانبازان هر كاري ميخواهند ميكنند اما براي خودشان كاري نمي كنند؟چر؟چرا؟چرا؟
:
:
:
آخرین اخبار