تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۰۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اندیمشک خبر داد :
راه‌اندازی مدرسه زیست محیطی در اندیمشک
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اندیمشک از طرح راه‌اندازی نخستین مدرسه زیست محیطی با همکاری آموزش و پرورش در این شهر خبر داد.

مهدی قلی‌کیانی امروز اظهار کرد: طرح راه‌اندازی مدرسه زیست محیطی با هدف آشنایی دانش آموزان با محیط زیست و تربیت نسلی حساس و آشنا به آموزه‌های زیست محیطی برای حفظ و انتقال این سرمایه‌های ملی به نسل‌های آینده در این شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد این طرح از سوی اداره محیط زیست شهرستان به کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر داده شده که بعد از تصویب در کمیسیون با هماهنگی آموزش و پرورش و محیط زیست در شهرستان اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اندیمشک اضافه کرد: یکی از ارکان اصلی آموزش محیط زیست توجه ویژه به کودکان و نوجوانان است و مدارس از پتانسیل بالایی برای برنامه ریزی در این خصوص برخوردار هستند.

قلی‌کیانی با تأکید بر رویکردهای مشارکتی دانش آموزان در اداره این مدرسه تصریح کرد: در این مدرسه با اجرای برنامه‌های متنوع دانش آموزان تشویق شده تا نقشی فعال و مهم در ارتقای عملکرد محیط زیستی مدرسه‌ و انتقال آن به خانواده و جامعه ایفا کنند.

وی در ادامه افزود: اجرای فعالیت‌های گروهی منسجم و هدف‌دار و مفید، حس شادابی حین فعالیت، تربیت مدیران آینده که آگاه به مشکلات و مسائل محیط زیست هستند خواه دراین رشته تحصیل کرده باشند یا نه از دیگر اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

این مسئول در پایان گفت: تحقیق، پژوهش‌های کاربردی و قابل لمس در طبیعت، برقراری حس دوستی با طبیعت، تعمیم دادن موضوع محیط زیست با همه دروس و بحث و آموزش در کلاس درسی دانش آموزان به صورت تئوری و عملی از دیگر اهداف راه‌اندازی مدرسه زیست محیطی در شهرستان اندیمشک است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار