تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۰۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جوابیه شهرداری دزفول به یک گزارش؛
امکان این وجود ندارد شهرداری برای هر نفر درکنار رودخانه مراقب بگذارد
بهرحال شهرداری تا آنجا که امکان دارد در فرهنگسازی از درست استفاده کردن و احتیاط در هنگام حضور در کنار رودخانه تلاشهایی زیادی کرده و با راه اندازی پایگاه نجات غریق و همچنین پارک بان مجموعه را تحت نظر دارند. در این میان مردم و استفاده کنندگان از این محل نیز بایستی قدری بفکر سلامتی و زندگی خود باشند
در پاسخ به گزارشی با عنوان "تله های مرگ، جان شناگران را در دزفول تهدید می کند"  که حاوی گفت و گو با یک استاد دانشگاه و یک شهروند دزفولی  بود و در خوزنیوز منتشر شد، شهرداری دزفول توضیحاتی را منتشر کرده است که متن آن در زیر می آید:

مطلبی در سایت خبری خوز نیوز با عنوان  منتشر شد، که با توجه به سیاه نمایی و برخی مطالب خلاف واقع در مورد تلاشها و خدمات شهرداری در مناطق تفریحی، خصوصا پارک ساحلی علی کله لازم دانستیم توضیحاتی هرچند مختصر جهت روشن شدن موضوع و تنویر افکار عمومی هم استانی هایی که همه هفته میزبانشان هستیم اعلام نماییم.

1- در سالهای گذشته با کم آبی شدیدی که در رود دز مواجه بودیم، خروجی آب سد تنظیمی بسیارپایین آمده بود تا جایی که در قسمت علی کله تا وسط رودخانه خشک گردید  و دوم بخاطر خروشان بودن رودخانه در آن محل، در سال 87 در زمان شهردار سابق بخاطرخروج از این وضعیت ، بوسیله ی لوله های سیمانی بندی مصنوعی احداث گردید تا اندکی آب نگهداری شده و قسمت جلوی سد تنظیمی بشکل دریاچه ای مصنوعی و کوچک تبدیل شود تا بتوان به این طریق آب را به سمت کانال انحرافی که مخصوص شنا احداث شده انتقال داد.

این کار صورت گرفت و تا حدودی رودخانه به شرایط عادی خود بازگشت و خیل مشتاقان آبتنی در گرمای تابستان دوباره به سمت کانال سرازیر شد.

لازم بذکر است درب ورودی این لوله های بتنی بوسیله درپوشهای میله ای محکمی مسدود شده و هیچ شیئ بزرگی نمی تواند از میان آن عبور کند .

2- باید اشاره کنیم که در مسیر رودخانه  پارک علی کله،12 تابلو احتیاط و شنا اکیدا ممنوع تعبیه شده که نکات ایمنی را به شناگران گوشزد می کند. در این پارک ساحلی گروه ثابت نجات غریق وجود دارد که دارای گواهینامه نجات غریق می باشد و پایگاهی نیز به همین نام جهت استقرار این گروه توسط شهرداری احداث گردیده که آمار نجات یافتگان توسط این گروه نشاندهنده آن است که بیش از 300 نفر را از مرگ حتمی نجات داده اند،در ضمن ایستگاهی در ساحل علی کله وجود دارد که جلیقه نجات و تیوب به متقاضیان امانت می دهد.لازم به ذکر است با تدابیری که اندیشیده شده غرقی منجر به مرگ در سال جاری نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است. تنها یک نفر در سال جاری در این محل غرقی منجر به فوت داشته ایم که متوفی از نیروهای هلال احمر مستقر درعلی کله بوده که در جای ممنوعه شنا کرده است!

3- در خصوص قایقهای موتوری و جت اسکیها درست است در سالهای گذشته بدون مجوز قایقهایی در بالا دست رود خانه به آب انداخته شده و عبور و مرور می کنند،موضوع هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد ولی از آنجایی که ارگانها و سازمانهای ذیربط تلاشی در جهت ساماندهی این وضعیت نمی کنند و به دلیل اینکه موضوع بیشتر جنبه تفریحی و گردشگری دارد به همت شهرداری موضوع در دست اقدام و ساماندهی است و انشااله بزودی شاهد بهبود وضعیت و قانونمند شدن آنها خواهیم بود. در ضمن هیات قایقرانی تعریف خاصی دارد که قایقهای موتوری در آن زمره نمی باشند!

4- بهرحال شهرداری تا آنجا که امکان دارد در فرهنگسازی از درست استفاده کردن و احتیاط در هنگام حضور در کنار رودخانه تلاشهایی زیادی کرده و با راه اندازی پایگاه نجات غریق و همچنین پارک بان مجموعه را تحت نظر دارند. در این میان مردم و استفاده کنندگان از این محل نیز بایستی قدری بفکر سلامتی و زندگی خود باشند و جانب احتیاط را رعایت  کرده و نکات ایمنی را که مکررا از درب ورودی پارکها و تا میان رودخانه تذکر داده می شود را مد نظر داشته باشند. امکان این وجود ندارد شهرداری برای هر نفر که درکنار رودخانه وجود دارد مراقب بگذارد.

در پایان از کلیه دلسوزان و اساتیدی که با نقطه نظرات و نقادی منصفانه خود شهرداری را در خوب فکر کردن و بهتر عمل نمودن یاری می رساند تشکر می نمائیم؛ ضمن اینکه شهرداری دزفول آمادگی واگذاری پایگاه های نجات غریق را به همه علاقه مندان و توانمندان دارای صلاحیت اعلام می دارد.
:
:
:
آخرین اخبار