تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۷۰۵۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله موسوی جزایری:
اعتماد به نفس، بزرگترین دستاورد جنگ تحمیلی
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به پیشرفت های ملت ایران در سایه اعتماد به توان نیروهای داخلی گفت: امروز این اقتدار ملی که شاهد آن هستیم، نتیجه خود باوری و اعتماد به نفس ملت ایران در جنگ تحمیلی بوده و این میراث دفاع مقدس در طول 8 سال جنگ علیه کفر است.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به روزهای نخستین جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اظهارداشت: ظهر روز 31 شهریور سال 59 بود که صدای انفجار ها مانند افتادن سنگی بزرگ از پشت بام به پایین به گوش رسید و از آن روز جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران توسط صدام آغاز شد.

وی با بیان این که رسانه های به ویژه صدا و سیما در تبیین زوایای گوناگون جنگ تلاش کرده و مردم ما نیز با حوداث جنگ آشنایی دارند افزود: پس از این که جنگ آغاز شد، امام خمینی(ره) فرمود جنگ نعمت است و این دشمنی که قرار بود به ما ضربه بزند، برای ما مفید واقع شد؛ همچنان که این حرف منافاتی با تخریب ها و کشتارها نداشت.

امام جمعه اهواز با اشاره به وجود اختلاف ها و ایجاد تفرقه میان گروه های مختلف پس از انقلاب اسلامی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب در کشور، گروهک های مختلفی تشکیل و در پی آن تهمت ها، افترا و بد بینی به وجود آمد، اتحاد و انسجام مردم در حال از دست رفتن بود و روز به روز وضعیت بدتر می شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گروهک های منافق که چهره واقعی آنها برای مردم مشخص نبود در جنگ خود را به خوبی نشان دادند و یکی از برکات جنگ منزوی شدن آنها بود.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: جنگ همچون یک غربال گروهک های منافق و مدافع نظام را از یکدیگر جدا کرد و چه تعداد گروه هایی بودند که در این جنگ جانب صدام را گرفته و در مقابل ملت ایران ایستادند.

وی افزود: لیبرال ها در صحنه جنگ حضور پیدا نکردند و دیگر خطی در جامعه نماند مگر خط امام که همان خط الهی، ولایت و اسلام ناب محمدی(ص) بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ایجاد همدلی و وحدت را از دیگر دستاورهای جنگ عنوان کرد و گفت: خود خواهی ها و بد بینی ها در جنگ مبدل به همدلی و وحدت شد و ایمان، تقوی و اخلاص در جبهه ها موج می زد تا این که عطر خوش ایمان و اخلاص رزمندگان سراسر کشور منتشر و همه جا را فرا گرفت.

* اعتماد به نفس، بزرگترین دستاورد 8 سال جنگ تحمیلی

آیت الله موسوی جزایری ملتی که اعتماد به نفس نداشته باشد را پوچ و بی ارزش خطاب کرد و اظهارداشت: ما در جنگ تحمیلی ناگزیر اعتماد به نفس پیدا کردیم؛ چرا که دیدیم در این دنیا جز خدا هیچ یار و یاوری نداریم.

وی با بیان این که اعتماد به نفس نعمت بزرگی برای ملت ایران بود افزود: ملت ایران با اعتماد به نفس توانست دشمن را دفع کرده و پیروز میدان نبرد علیه دشمن جهانی شود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: دشمن در ابتدای جنگ ما را شکست داد و زمین های ما را گرفت، اما پس از آن توانستیم پیروزی های بسیاری را به دست آوریم و افتخار می کنیم که این جنگ با پیروزی اسلام بر کفر خاتمه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: امروز این اقتدار ملی که شاهد آن هستیم، نتیجه خود باوری و اعتماد به نفس ملت ایران در جنگ تحمیلی بوده و این میراث دفاع مقدس در طول 8 سال جنگ علیه کفر است.
:
:
:
آخرین اخبار