تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۷۰۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی100مرغابی در سازه‌های آبی شوشتر
توسط یک خیر و دوستدار میراث فرهنگی 100 مرغابی در سازه‌های آبی تاریخی شوشتر رهاسازی شد تا فرهنگ توجه به ایتام و آثار تاریخی در جامعه نهادینه شود.

یک خیر و دوستدار میراث فرهنگی عصر امروز در اقدامی خیرخواهانه در شهرستان شوشتر اقدام به رهاسازی مرغابی در این اثر ثبت جهانی کرد.

محمدزمان نیک‌نژاد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این مرغابی‌ها همه اهدایی به موسسه دارالایتام جوادالائمه هستند و این اقدام را تنها در راستای فرهنگ‌سازی انجام داده‌ام.

وی با اشاره به اینکه برای رهاسازی این مرغابی‌ها تحقیقاتی انجام شده است، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده وجود مرغابی در رودخانه می‌تواند تا حد زیادی به اکوسیستم رودخانه کمک کند و به این دلیل این پرنده برای این اقدام انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام در شهرستان اهواز نیز انجام می‌شود، خطر نشان کرد: رهاسازی 100 مرغابی در شوشتر و 100 مرغابی در اهواز تنها در راستای انجام آزمایشی طرح رهاسازی 12 هزار مرغابی است که در ابتدای مهر ماه در این دو شهر اجرا خواهد شد.

نیک‌نژاد با اشاره به اینکه مقدمات این طرح بزرگ در اهواز و شوشتر در حال فراهم شدن است، گفت: با سازمان‌های ذی‌ربط در اهواز و شوشتر در حال اجرای مقدمات این طرح هستیم و می‌کوشیم تا این طرح‌ها بی‌نقص اجرا شوند.

این خیر و عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مردم باید در این طرح همکاری کنند، خاطر نشان کرد: مردم باید با مجریان این طرح در راستای نگهداری این مرغابی‌ها در ساحل کارون اهواز و شهرستان شوشتر همکاری کنند.

سه سال پیش نیز همین دوستدار میراث فرهنگی تعدادی مرغابی در سازه‌های آبی تاریخی شوشتر رهاسازی کرد که با استقبال بسیار زیاد گردشگران مواجه شد و در حال حاضر این مرغابی‌ها در سازه‌های آبی تاریخی شوشتر جلوه‌ای خاص به این فضای تاریخی داده‌اند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار